پروتکل جدید مقابله با کرونا/ در خانه نمانید، سانترال خراب است!

تاسیسات نیوز– مهری بهزادپور: شیوع ویروس کرونا به یک سالگی خود در ایران و کمی بیشتر از آن، در برخی از کشورهای  جهان نزدیک می شود. توصیه به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تصویب دورکاری در بسیاری از سازمان های اداری دولتی و خصوصی، به منظور قطع زنجیره «کووید ۱۹» از جمله مسجلترین راهکارهایی اعلام شده است که می تواند همراه با استفاده از ماسک، علاوه بر کاهش آمار مرگ و میر، تعداد مبتلایان را نیز کاهش دهد.
شاید «کرونا» امکانی جهت همه جهان، به ویژه کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه باشد که، فرصت استفاده بهینه از امکانات و ظرفیتهای «دولت الکترونیک » بر «بستر اینترنت» را شکوفا کند و در حقیقت مشق و تمرین به کارگیری پتانسیلهای پنهان در این عرصه باشد.
فرصتی که پیش از شیوع کرونا با استفاده از فناوری های نوین و دیجیتالی در عصر نوین در بسیاری از کشورها آغاز گشته بود، اما بحران اخیر به آن شدت و کیفیت بیشتر و بهتری بخشید.
اما چندی پیش به منظور همراهی با آهنگ «درخانه بمانیم» با سازمان آموزش فنی و حرفه ای تهران به منظور پی گیری کار مورد نظر خود تماس تلفنی گرفتم، اما با کمال تعجب متوجه شدم که هیچ کس پاسخگو نیست .
باز هم به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی، امیدوارانه به سوی ابزار نوین اطلاعاتی بر بستر اینترنت رفتم و وارد سامانه سازمان مذکور شدم و مشاهده کردم که انجام امور از این طریق نیز مشروط به تماس تلفنی و یادآوری و توضیح در این باره است.
ناچاراً از فاصله ای بسیار دور تا محل سازمان فنی و حرفه ای تهران، عزم سفر کردم!! و در کمال شگفتی مشاهده کردم که پرسنل دفتر مورد نظر من در محل حاضر هستند.
 قبل از هر صحبتی بار دیگر با شماره تماسی که پیش از این تماس می گرفتم، اما کسی پاسخگو نبود، تماس گرفتم. ولی هیچ صدایی از تلفن روی میز بر نمی خاست!
مسئول نشسته در پشت میز که ماسکی هم به چانه داشت! در پاسخ به سرگردانی من گفت : دستگاه سانترال سوخته است، برای همین متقاضیان موظف به حضور در محل هستند!
هراسان دستی به محافظ چهره و ماسک پنهان شده در زیر آن بردم و وحشتزده از جمعیت حاضر در محل دور شدم…
به راستی تحقق شعار «دولت الکترونیک» و الزامات صد چندان آن در مقطعی که با بحران «کرونا» سردرگریبان هستیم، در کجای سیاستهای تئوری و عملی ما قرار دارد؟
حال به راستی نمی دانم؛ اولویت پروتکل های بهداشتی تعریف شده از سوی سازمانهای مختلف واقعاً چقدر قابلیت و پتانسیل اجرایی شدن دارد؟
دانش آموزان در منزل آموزش از راه دور داشته باشند، یا به منظور جلوگیری از ضربه عاطفی در ایران سراسر قرمز، در مدارس حاضر به یادگیری درس باشند؟!
دورکاری کارمندان در ادارات را سرفصل توصیه های مسئولین بدانیم، یا خرابی دستگاه سانترال و الزام به حضور در دولت به ظاهر الکترونیک را؟!
به راستی شاید، مناسب باشد دورهمی دوستان و آشنایان را در فضایی بزرگتر از خانه خود، در محل برخی از سازمان های دولتی که بزرگتر هم هست برگزار کنیم … در هر حال هر چه باشد، حتماً حکمتی در پروتکل تعریف شده اینچنینی، مخفی است که افزایش آمار مبتلایان به کرونا را به دنبال نخواهد داشت.
شاید…!!!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;