نکاتی که قبل از خرید سیستم گرمایشی و سرمایشی باید بدانید

همانطور که می دانید سیستم های گرمایشی و سرمایشی با توجه به شرایط آب و هوایی و نیاز ساختمان خریداری می شوند. این سیستم ها گرمای مورد نیاز در فصل زمستان و سرمای لازم برای تابستان را فراهم می نمایند و حضور آن ها در ساختمان الزامی است. در نوشته های پیشین انواع سیستم های گرمایشی و سرمایشی نظیر داکت اسپیلت، سیستم تهویه هوشمند VRF، فن کویل، سیستم تهویه GHP، انواع چیلر و … به طور کامل معرفی شدند و تا حدودی با آن ها آشنایی دارید. اما اگر وقت آن رسیده که سیستم گرمایشی و سرمایشی و تهویه ساختمان خود را تعمیر نموده و یا سیستمی جدید خریداری کنید، چگونه اینکار را به بهترین شکل انجام می دهید؟ یک یونیت جدید HVAC چیزی نیست که بتوان آن را هر روز خرید، از این رو قبل از خرید باید حتماً اطلاعات لازم در مورد آن کسب کرد.
کمی تحقیق و بررسی و سوال پرسیدن از متخصصین سیستم های تهویه برای خرید بهترین یونیت امری بسیار ضروری است و حتماً باید مورد توجه قرار گیرد. قبل از اینکه نسبت به انتخاب و خرید سیستم های گرمایشی و سرمایشی اقدام نمائید بهتر است با یکسری اطلاعات ضروری آشنا شوید. هنگامی که یک پمپ حرارتی خریداری می کنید سه عملکرد گرمایشی و سرمایشی و تهویه توسط آن صورت خواهد گرفت. پمپ های حرارتی با انرژی برق کار می کنند و اکثر صاحب خانه ها آن ها را به دلیل آسایش و راحتی که به همراه دارند انتخاب می نمایند. لازم به ذکر است که استفاده از این پمپ ها برای تمام مناطق آب و هوایی توصیه نمی شود. سیستم های گرمایشی و سرمایشی در فصل تابستان گرمای مورد نیاز و در فصل زمستان سرمای لازم را برای ساختمان فراهم می کنند و بدین گونه هوایی تمیز و مطبوع در ساختمان به جریان در می آید.
رعایت معیارهای انتخاب سیستم تهویه مناسب سال ها آسودگی و آرامش را برای شما به ارمغان می آورد اما چگونه مطمئن خواهید شد که انتخابی درست داشته اید؟ در این نوشته به موارد بسیار مهم برای خرید سیستم های تهویه اشاره شده است. این راهکارها و توصیه ها شما را به سمت خریدی ایده آل هدایت می کنند و سال ها از وجود هوایی مطبوع در ساختمان خود لذت خواهید برد. با ما همراه باشید.
تعمیر یا تعویض سیستم تهویه؟
از متخصصین سیستم های تهویه بخواهید یونیت سیستم تهویه ساختمان شما را بررسی کنند تا اگر نیاز به تعمیر است نسبت به اینکار اقدام کرده و عملکرد گرمایشی و سرمایشی را به وضعیت ایده آل بازگرداند. شما می توانید یک یونیت جدید خریداری کنید اما قبل از اینکه بخواهید هزینه صرف کنید بهتر است عیب و ایراد سیستم را پیدا کنید. هزینه ای که به تعمیرات سیستم های تهویه اختصاص داده می شود بسیار کمتر از خرید یک یونیت جدید خواهد بود.
برای خانه خود یک ممیزی انرژی تهیه کنید
ممیزی انرژی به شما کمک می کند تا بفهمید یونیتی که قرار است انتخاب کنید برای خانه شما مناسب خواهد بود یا خیر. آگاهی و درک نیازهای گرمایشی و سرمایشی ساختمان به میزان قابل توجه منجر به صرفه جویی در هزینه ها می شود. بنابراین قبل از اقدام به خرید سیستم جدید بهتر است ممیزی انرژی از شرکت های مربوطه دریافت نمائید. ممیزی انرژی محاسباتی در اختیار شما قرار می دهد که هنگام خرید یک یونیت جدید برای شما مفید خواهند بود.
با متخصصین سیستم های سرمایشی، گرمایشی و تهویه تماس بگیرید
هنگامی که تحقیق و جستجوی خود را به اتمام رسانده و آماده خرید هستید با متخصصین این سیستم ها تماس بگیرید تا نسبت به بازدید ساختمان شما و اخذ تصمیمات لازم جهت خرید یونیت جدید به شما کمک کنند.
سوالات رایج در خصوص تعمیر یا تعویض سیستم تهویه
آیا هم اکنون زمان مناسبی برای تعویض سیستم تهویه است؟
در صورتی که با تعمیر می توان عملکرد سیستم را به وضعیت اولیه بازگرداند، دیگر نیازی به تعویض و خرید یونیت جدید نمی باشد. اما اگر عمر مفید سیستم به پایان رسیده تعمیر آن غیر منطقی و هزینه بردار است زیرا یک یونیت تعمیر شده و فرسوده هزینه ای بیشتر از یک یونیت جدید در بر خواهد داشت.
سیستم تهویه باید چه سایزی داشته باشد؟
متخصصین سیستم های تهویه با توجه به ممیزی انرژی و سایر اطلاعات مربوط به ساختمان در مورد سایز یونیت مورد نیاز تصمیم گیری می کنند. ممیزی انرژی اطلاعاتی در اختیار آن ها قرار می دهد که به طور دقیق نیازهای گرمایشی و سرمایشی ساختمان را مشخص می نماید. افراد متخصص و باتجربه سایز های مختلف یونیت و دلیل اینکه آن ها برای ساختمان شما کوچک یا بزرگ هستند را شرح می دهند و شما را برای انتخاب سایز مناسب جهت بهینه سازی انرژی راهنمایی می کنند.
آیا سیستم تهویه جدید نیازهای سرمایشی ساختمان را برآورده می سازد؟
نم و رطوبت به راحتی می تواند هوای مطبوع و خنک خانه را تحت تاثیر قرار دهد. از فروشندگان سیستم های تهوبه در مورد ویژگی های سرمایشی و پاکسازی هوا سوال بپرسید تا راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار دهند.
بهترین یونیت سیستم تهویه برای ساختمان کدام است؟
ممکن است یونیتی که برای ساختمان خود انتخاب می کنید ایده آل نباشد. از این رو تمام جوانب را باید در نظر بگیرید. آب و هوای منطقه سکونت، تعداد افراد خانواده، میزان رطوبت هوا و … از جمله عواملی هستند که باید در خرید یونیت مناسب رعایت شوند. سیستم های گرمایشی و سرمایشی خانه های واقع در مناطق گرم و مرطوب با خانه هایی که در آب و هوای سرد و خشک واقع شده اند مشابه نیستند.
منبع ساختمانچی
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;