مصری: از محل مالیات آب، برق و گاز نباید هزینه‌های اضافی به مردم تحمیل شود

 

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به تحلیل لایحه بودجه 92 پرداخت.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  عبدالرضا مصری گفت: مباحثی که در لایحه بودجه 92 آمده تقریبا مشابه سال‌های گذشته است، با این تفاوت که هزینه‌های جاری دولت در لایحه 92 افزایش 20 درصدی را نشان می دهد که با در نظر گرفتن نرخ تورم لحاظ شده است.

وی ادامه داد: تا آنجا که متغییرها شناسایی شده‌اند تلاش شده در آمدها بر اساس واقعیات تنظیم شود و چون کشور ما از نظر میزان درآمد کشوری متغییر است، باید حاشیه های مختلف را که ممکن است تاثیرگذار باشد مد نظر قرار داد.

به گفته این نماینده مجلس، باید تلاش کنیم هزینه ها به صورت افزایشی جهش پیدا نکند تا در پایان سال 92شاهد کسری بودجه چندانی نباشیم.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی بندهای لایحه بودجه 92 با برنامه پنج ساله توسعه مغایرت دارد به ایسنا گفت: درخواست اصلاح و تغییر این بندها از سوی نمایندگان مجلس مطرح شده است.

مصری با تاکید بر اینکه علی رغم تلاش های صورت گرفته، در لایحه بودجه 92 وابستگی به نفت هنوز تا حدودی وجود دارد، افزود: قطع وابستگی به نفت در قالب برنامه‌ای کوتاه مدت میسر نخواهد شد.

شفاف سازی مالیات ها موضوع دیگری بود که وی به آن اشاره کرد و یادآور شد: باید میزان مالیاتی که از محل آب، برق، گاز و … برای شهروندان لحاظ می شود در کمیسیون‌های مجلس به دقت بررسی شود که هزینه اضافی به مردم تحمیل نشود.

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه، عدم تعیین عدد مشخصی برای نرخ دلار را نیز از نکات مثبت لایحه بودجه 92 دانست.

وی با اشاره به اینکه اشتغال ارتباط مستقیم با لایحه بودجه ندارد، خاطرنشان کرد: برای کاهش بیکاری باید سیاست‌های اقتصادی را اصلاح و بخش‌های خصوصی را تقویت کنیم.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در مجموع معتقدم لایحه بودجه 92 در شرایط خاص تهیه شده و باید توضیحات جانبی دولت نیز در کنار آن در نظر گرفته شود.

مصری در خصوص سهم اعتبارات عمرانی استان‌ها در لایحه بودجه 92 هم تصریح کرد: ملاک میزان اعتباری نیست که به هر استان داده می‌شود، بلکه تخصیص اعتبار باید در نظر گرفته شود و هر چقدر درصد تخصیص بالا رود، وضعیت استان‌ها هم بهتر خواهد بود.

 

انتهای پیام/

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;