قبض برق ۵۰۰۰ دلاری برای ۵ روز!

برخی از مردم تگزاس که پس از هجوم سرمای قطبی و قطعی برق هفته گذشته، هنوز قادر به روشن کردن چراغ یا زدن یخچالشان به برق نیستند، برای تنها پنج روز استفاده از برق، قبض ۵۰۰۰ دلاری دریافت کرده اند.
به گزارش تاسیسات نیوز، شهرداران دو شهر بزرگ تگزاس اعلام کرده اند این ایالت باید به پرداخت قبضهای برق شوکه آوری که پس از طوفان زمستانی ویرانگر و مرگبار و خاموشی گسترده ناشی از آن به ساکنان ارسال شده است، کمک کند.
تگزاس بازار انرژی بی نظمی دارد که به مصرف کنندگان اجازه می دهد بین تامین کنندگان برق رقیب انتخاب کنند.
برخی از تامین کنندگان برق را به قیمت عمده می فروشند که همسو با تقاضا، افزایش پیدا می کند و در سرمای منجمدکننده ای که این ایالت را غافلگیر کرد و باعث شد دهها نفر جانشان را از دست دهند و در اوج خود باعث قطعی برق بیش از چهار میلیون نفر شد، سربه فلک کشید.
تصاویر فاکتورهایی که توسط مصرف کنندگان خشمگین در شبکه های اجتماعی ارسال شد، نشان داد برخی از مردم تگزاس که هنوز قادر به روشن کردن چراغ یا زدن یخچالشان به برق نیستند، تنها برای پنج روز استفاده، صورتحساب ۵۰۰۰ دلاری دریافت کرده اند.
دالاس مورنینگ نیوز گزارش کرد یک شرکت که برق را با تعرفه عمده فروشی عرضه می کرد، از هزاران مشتری خود خواسته بود پیش از طوفان تامین کنندگانشان را برای اجتناب از قیمتهای بالا تغییر دهند اما بسیاری از آنها چنین تغییری را زمان بر یافته بودند.
سیلوستر ترنر، شهردار هوستون در مصاحبه با سی بی اس نیوز گفت: این قبض باید به ایالت تگزاس داده شود. بتسی پرایس، شهردار فوت ورث هم به سی بی اس گفت: دولت ایالتی و فدرال باید به پرداخت این قبوض کمک کنند.
گِرِگ ابوت، فرماندار تگزاس روز شنبه خواستار نشست اضطراری قانونگذاران ایالت برای بررسی این مشکل شد و اظهار کرد: آنها این مسئولیت را داشتند تا اطمینان حاصل کنند مردم تگزاس با قبضهای انرژی سنگین مواجه نمی شوند.
در این بین، کن پکستون، دادستان کل تگزاس درخواست تحقیقات مدنی از شرکتهای برق در خصوص قطعی برق، برنامه های اضطراری و قیمت گذاری صادر و اعلام کرد این شرکتها وضعیت اضطراری جوی را به شکل نادرستی مدیریت کردند.
جو بایدن، رییس جمهور آمریکا روز شنبه با اعلام فاجعه بزرگ برای تگزاس موافقت کرد که تامین مالی فدرال را برای مردم آسیب دیده از طوفان فراهم می کند و این کمک شامل مساعدت برای مسکن موقت، تعمیرات خانه و وامهای کم هزینه است.
بر اساس گزارش رویترز، با عادی شدن اوضاع جوی، تمام نیروگاههای برق هفته جاری به مدار برگشتند و برق اکثر خانه ها وصل شده اما نگرانیها درباره تامین آب همچنان وجود دارد و به میلیونها نفر از ساکنان تگزاس توصیه شده است پیش از مصرف آب آن را بجوشانند.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;