فرابورس «انرژي» گرفت

 

پاي شركت بورس انرژي هم به بازار سرمايه باز شد.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز  به نقل از دنیای اقتصاد، بورس انرژي به عنوان چهارمين بورس ايران و به عنوان يكصدوبيستمين شركت در حالي با سرمايه 200 ميليارد ريال در بازار پايه درج شد كه اميد است هرچه زودتر معاملات سهام آن آغاز شود.

 

افزون بر اين،  شرکت تجهیز نیروی زنگان نیز به موجب موافقت کمیته عرضه شرکت فرابورس با سرمایه 28 میلیارد ريال به عنوان یکصدو نوزدهمین شرکت با نماد «شزنگ» به لیست شرکت‌های بازار پایه فرابورس افزوده شد. همچنین شرکت لوازم خانگی پارس که در گروه ماشین‌آلات و تجهیزات فعالیت می‌کند، با سرمایه 300 میلیارد ريال پلاک 118 بازار پایه فرابورس را با نماد «لخانه» به خود اختصاص داد.

 

در بازار چه گذشت؟

 

در آخرين روز كاري هفته گذشته نيز هرچند معاملات فرابورس با كاهش نامحسوسي نسبت به روز سه‌شنبه مواجه شد، اما در نهايت با شرايط متعادلي به كار خود پايان داد. به طوري كه در مجموع ديروز خريد و فروش 35 ميليون برگه اوراق بهادار به ارزش 3/217 ميليارد ريال در سامانه معاملات اين بازار به ثبت رسيد.

 

در اين روز حق‌تقدم بانك دي با جابه‌جايي 16 ميليون سهم به ارزش 7/3 ميليارد ريال به عنوان پرمعامله‌ترين نماد شناخته شد. همچنين بيمه آرمان به همراه دو بانك گردشگري و خاورميانه نيز به ترتيب در رتبه‌هاي بعدي قرار گرفتند.بيشترين ارزش معاملات را نيز فولاد صبانور با مبادلات 2/41 ميليارد ريالي به خود اختصاص داد.

 

گواهي سپرده انصار و اجاره اميد نيز هر كدام به ترتيب دادوستد 28 و 8/16 ميليارد ريالي را به ثبت رسانده و در اين فهرست قرار گرفتند.

 

همچنين بيشترين افزايش قيمت را بالاست با 5 درصد نوسان مثبت به خود اختصاص داد. نمادهاي معاملاتي «خفناور»، «سدبير»، «قشير» و «وايران» نيز نوسان مثبت در محدوده 5 درصد را تجربه كردند. افزون بر اين، امتياز تسهيلات بانك مسكن نيز با افزايش 3 تا 4 درصدي به محدوده 55 هزار توماني رسيد.

 

عرضه بلوكي سرمایه‌گذاری پارس آریان

از سوي ديگر 83 میلیون سهم معادل یک درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری پارس آریان به قیمت پایه هر سهم 1661 ریال یکشنبه اول بهمن یکجا و نقد در بازار پایه عرضه می‌شود.

موسسه همیاری کوثر قصد دارد 83 میلیون سهم معادل یک درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری پارس آریان به ارزش 8/137 میلیارد ریال و به قیمت پایه 1661 ریال را یکشنبه اول بهمن یکجا و نقد در بازار پایه عرضه کند.  

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;