در نشست مدیران آتش نشانی تهران مطرح شد:

بررسی راه اندازی نخستین آزمایشگاه علت یابی آتش سوزی ها و حوادث

مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران در نشست با مدیران و کارشناسان اداره بررسی علل حریق و حوادث مناطق ۸ گانه و معاونت پیشگیری این سازمان بر لزوم بهره مندی از تکنولوژی و فن آوری روز برای بررسی و علت یابی دقیق آتش سوزی ها و حوادث گوناگون تاکید کرد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، مهدی داوری افزود: جامعه و امکانات مورد استفاده مردم روز به روز در حال تغییر و پیشرفت است بنابراین علاوه بر دقت وسرعت عمل کارشناسان علت یابی، ضروری است با راه اندازی آزمایشگاه تخصصی بررسی علت حریق، کار تحقیق و علت یابی ها به صورت علمی نیز پیگیری شود.
وی اداره بررسی علل حریق و حوادث سازمان آتش نشانی را یکی از مهم ترین و حساس ترین ادارات این سازمان خواند و گفت: این حوزه علاوه براین که در تدابیر، تمهیدات و برنامه ریزی های شهری این سازمان نقش بسزایی خواهد داشت، با توجه به درخواست های مراجع قضایی، به طور مستقیم و یا غیرمستقیم هم در صدور احکام قضایی و پرداخت خسارات بیمه ای تاثیرگذار است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران با اشاره به راه اندازی آزمایشگاه تخصصی بررسی علت حریق و ایجاد گروه فوق تخصصی علت یابی حریق و حوادث، خاطرنشان کرد: با راه اندازی این آزمایشگاه، این اداره برای اولین بار در خاورمیانه پاسخگوی درخواست های سازمان های آتش نشانی کشور و همسایگان ایران اسلامی خواهند بود.
در این نشست که با حضور مدیر و کارشناسان اداره بررسی علت حریق و حوادث و نیز مدیران پیشگیری مناطق ۸ گانه سازمان آتش نشانی تهران در سالن جلسات هیئت مدیره سازمان برگزار شد، همچنین ضمن تشریح فعالیت های این اداره، مشکلات و درخواست های مدیران و کارشناسان پیشگیری مناطق عملیاتی این سازمان مورد بحث، بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و در این موارد از سوی مدیرعامل تصمیمات لازم گرفته شد.
محمود قدیری معاون پیشگیری و حفاظت از حریق سازمان آتش نشانی تهران نیز با ارائه گزارشی از فعالیت های اداره بررسی علل حریق و حوادث این معاونت، ابراز داشت: مدیران پیشگیری مناطق ۸ گانه عملیاتی دردو بخش ایمنی و حفاظت از حریق و نیز بررسی علت حریق در ۸ منطقه عملیات این سازمان و به موازات ادارات ۵ گانه معاونت پیشگیری از حریق این سازمان فعالیت دارند.
در این نشست پس از بررسی و تبادل نظردرخواست ها و مشکلات کارشناسان و مدیران پیشگیری مناطق هشت گانه عملیات این سازمان تعداد ۷ موضوع توسط مدیرعامل مورد تصویب قرار گرفت:
۱- فعال سازی بی سیم دوم مدیران پیشگیری مناطق ۸ گانه عملیات به عنوان بررسی علت حریق وحوادث
۲- تاسیس گروه کارشناسان فوق تخصص بطور شیفتی و با حضور کارشناسان خبره در حریق های پیچیده و بزرگ.
۳- خرید تجهیزات آزمایشگاهی بررسی علت حریق و حوادث و همچنین ایجاد واحد پژوهش در حوزه بررسی علت حریق.
۴- خرید و تجهیز یک دستگاه خودرو ویژه بررسی علت خریق و تحویل گروه فوق تخصصی بررسی علت حریق جهت حضور در حریق و حوادث ویژه
۵- برگزاری دوره های ویژه تخصصی و فوق تخصصی خارجی، داخلی، درون و برون سازمانی.
۶- تاسیس واحد پژوهش اداره بررسی علت وقوع حریق و حوادث جهت بررسی و همفکری در خصوص علل یابی.
۷- تخصیص پست عملیاتی مدیران پیشگیری مناطق و مدیران کارشناسی بررسی علل حریق و حوادث در ردیف و گروه مشاغل سخت و زیان آور سازمان.
منبع پایگاه خبری 125
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;