صرفه جویی 17.5 میلیارد دلاری در حامل‌های انرژی ناشی از اجرای هدفمندی است

در صورتی كه طرح هدفمندی یارانه‌ها اجرا نمی‌شد در سال 90 دولت به اجبار حدود 17 و 5 میلیارد دلار حامل‌های انرژی شمال بنزین، گازوئیل و نفت كوره را یا وارد می‌كرد و یا از تولیدات داخلی استفاده می‌شد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز  دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها، ادعا کرد: اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در سال ۹۰ موجب صرفه جویی ۱۷ و نیم میلیارد دلاری حامل‌های انرژی شد.

  محمدرضا فرزین؛ در برنامه گفتگوی ویژه خبری یک شنبه شب شبکه دوم سیما، به دفاع از عملکرد دولت در اجرای برنامه هدفمندی در طول ۲۹ ماه گذشته پرداخت و گفت: در صورتی که طرح هدفمندی یارانه‌ها اجرا نمی‌شد در سال ۹۰ دولت به اجبار حدود ۱۷ و ۵ میلیارد دلار حاملهای انرژی شمال بنزین، گازوئیل و نفت کوره را یا وارد می‌کرد و یا ازتولید‌ات داخلی استفاده می‌شد.

 

فرزین؛ ادعای منتقدان به عملکرد دولت در اجرای هدفمندی در راستای حمایت از تولید را غیر منطقی خواند و بار دیگر از حمایت د ولت در این زمینه تأکید کرد و بیان داشت: دولت از تولید به شکل نقدی و غیرنقدی حمایت کرده است.

 

وی با اعلام رقم ۲۳ هزار میلیارد تومان پرداخت یارانه به صورت نقدی وغیر نقدی به تولید، در خصوص نحوه پرداخت این گونه یارانه به این بخش را توضیح نداد.

 

دبیر ستاد هفمندی یارانه‌ها، همچنین اذعان داشت: اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها را موجب افزایش نقدینگی ندانست.

 فرزین افزود: این امر نشان دهنده انضباط مالی است.

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;