شرکت ملی گاز به سالانه 6 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد

 

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران بر ضرورت بازنگری بودجه تخصیصی به این شرکت در سال آینده تاکید کرد و گفت: شرکت ملی گاز برای تحقق برنامه های خود به سالانه 6 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،   جواد اوجی  در دومین کنگره ملی توسعه نظام پیمانکاری در صنعت نفت، افزود: هم اکنون نزدیک به 650 میلیون مترمکعب گاز شیرین و ترش در پالایشگاه های کشور پالایش می شود.

وی با بیان این که این مقدار گاز با بهره گیری از 34 هزار کیلومترخط لوله فشار قوی، افزون بر 300 هزار کیلومتر شبکه و تعداد زیادی تاسیسات تقویت فشار به مبادی مصرف (شهرها، روستاها،صنایع و نیروگاه ها) تحویل می شود، اظهار کرد: با توجه به بهره برداری از فازهای جدید پارس جنوبی و رسیدن به ظرفیت پالایش روزانه یک میلیارد و 300 میلیون مترمکعب گاز، سرمایه گذاری متناسب و به موقع برای اجرای طرح ها، ضرورتی اجتناب ناپذیر است که باید به آن توجهی ویژه شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران نیاز مالی این شرکت برای اجرای طرح های پیش بینی شده و در دست اجرا را سالانه 6 میلیارد دلار اعلام و اظهار کرد: بودجه و اعتبارات کنونی پاسخ گوی اهداف پیش بینی شده در این صنعت نیست؛ از این رو انتظار می رود در بودجه سال آینده این مهم مورد بازنگری قرار گیرد.

اوجی با بیان این که شرکت ملی گاز، درآمد – هزینه محور است، تصریح کرد: پیشتر بخشی از درآمد حاصل از فروش نفت و درآمد حاصل از فروش میعانات گازی به شرکت ملی گاز اختصاص می یافت در حالی که هم اکنون درآمدهای یاد شده از این شرکت گرفته شده است.

وی همچنین گفت: ماهانه 3500 میلیارد تومان یارانه به مردم پرداخت می شود که بخشی از آن از طریق شرکت ملی گاز تامین می شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: بازگرداندن منابع درآمدی یاد شده (درآمد حاصل از فروش میعانات گاز و بخشی از درآمد حاصل از فروش نفت) به شرکت ملی گاز ایران، کمک خواهد کرد تا اجرای برنامه های توسعه صنعت گاز از شتاب مطلوبی برخوردار شود.

اوجی گفت: با توجه به تعهدات آتی شرکت ملی گاز در خصوص صادرات گاز به کشورهای طرف قرارداد، از پایان سال آینده صادرات روزانه 90 میلیون مترمکعب گاز پیش بینی شده که نیازمند زیرساخت های مورد نیاز و سرمایه گذاری لازم برای تحقق این هدف است.

پایان پیام/.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;