یک سوم پایتخت تحت پوشش شبکه فاضلاب

 

سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو با اعلام اینکه در احداث تصفیه خانه ها عقب هستیم، گفت: یک سوم شهر تهران تحت پوشش تصفیه خانه فاضلاب قرار دارد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، علیرضا دائمی درباره اقدامات صورت گرفته از سوی وزارت نیرو برای راه اندازی و ایجاد تاسیسات فاضلاب در مناطق مختلف کشور، گفت: در این حوزه ما هنوز عقب هستیم و باید برنامه های بهتری به اجرا گذاشته شود.

سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو، اظهار داشت: مجموعه ایجاد تاسیسات فاضلاب کشور دارای 33 درصد پیشرفت فیزیکی است و این حدود نیز دارای بخش های ناقص است.

دائمی به مهر خاطر نشان کرد: باید تلاش شود که بتوانیم طرح ها را با سرعت بیشتری دنبال کنیم. در بخش تاسیسات فاضلاب ما مشکلات اجتماعی بیشتری داریم، یعنی معمول دنیا این است که اول زیرساخت های شهرها تامین شود و بعد شهرها ساخته شود اما در ایران به دلایل متعدد خارج از این بحث شهرها ساخته شده و ما مجبور هستیم در این شهرها مانند تهران از طریق هزینه های گذاف سیستم جمع آوری فاضلاب را ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: اگر این مشکلات که جدی نیز هستند ما می توانیم سرعت عمل بیشتری را برای احداث تصفیه خانه های فاضلاب و سیستم جمع آوری. در حال حاضر در پایتخت تقریبا یک سوم شهر زیر پوشش تصفیه خانه فاضلاب جنوب شهر تهران قرار گرفته است.

این مقام مسئول در وزارت نیرو ادامه داد: تصفیه خانه های پراکنده ای نیز در برخی دیگر از مناطق تهران داریم که مورد استفاده قرار می گیرد، اما باقیمانده تصفیه خانه ها نیز باید با یک سرعت قابل قبولی انجام شود.

سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو اظهار داشت: در شهرهای دیگر نیز از این دست مشکلات داریم و حتی شهرهای کوچکی نیز داریم که تصفیه خانه فاضلاب آن تکمیل شده ولی هنوز جمع آوری صورت نگرفته است و باید از طریق معابر و کوچه ها این کار انجام شود و بعضا باعث نارضایتی مردم نیز می شود.

پایان پیام/.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;