سازمان کنترل فوران چاه های نفت و گاز ایجاد می شود

 

شرکت ملی حفاری ایران و شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با هدف خدمات رسانی به شرکت های نفتی داخل و خارج کشور، «سازمان کنترل فوران چاه های نفت و گاز» ایجاد می کنند.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در این باره توضیح داد: با توجه به دستور عمل مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و تاکید مهندس قلعه بانی، راه های شتاب بخشیدن به تشکیل این سازمان در نشست های مدیران و کارشناسان دو شرکت، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مهندس حمیدرضا گلپایگانی با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های فنی و مهندسی شرکت ملی حفاری ایران و شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در این بخش گفت: آمادگی کامل برای صدور خدمات در زمینه کنترل فوران چاه های نفت و گاز و همچنین خدمات فنی و مهندسی حفاری به کشورهای منطقه را داریم.

وی افزود: شرکت های ملی حفاری و مناطق نفت خیز جنوب تجارب اررشمندی در زمینه مهار فوران های چاه های نفت و گاز از جمله در چاه های کویت، 23 کنگان و 24 نفت شهر دارند که با سازماندهی و انسجام بیشتر، امکان بهره گیری مفیدتر از ظرفیت ها، امکانات و تجهیزات دو شرکت فراهم می شود.

گلپایگانی با اشاره به این که کنترل فوران چاه های نفت و گاز دارای تخصص ویژه ای است، اظهار کرد: شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت ملی حفاری ایران می توانند با همکاری یکدیگر در بحث صدور خدمات مهار فوران چاه های نفت و گاز که تخصص آن در اختیار چند شرکت محدود در جهان است، نقش برجسته ای ایفا کنند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران به بومی شدن دانش مهار فوران چاه های نفت و گاز در کشور و ورود سازندگان داخلی در زمینه ساخت تجهیزات کاربردی در کنترل فوران ها اشاره کرد و به شانا گفت: در مهار فوران چاه ها بخشی از تجهیزات و ادوات استاندارد است و بخشی بر حسب رفتار چاه باید طراحی و ساخته شود که در این زمینه، سازندگان داخلی از توانمندی بالایی برخوردارند و برای نمونه در چاه 24 نفت شهر سازندگان در موقعیت چاه اقدام به ساخت برخی تجهیزات هدایت شونده (استینگر) و  چند راهه ها کردند.

وی به اجرای مانورهای مهار فوران چاه ها از سوی مدیریت اچ اس یی شرکت اشاره کرد و افزود: از سال گذشته با هدف بالابردن سطح آگاهی و معلومات کارکنان عملیاتی با همکاری شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب اقدام به برپایی 18 مانور بر روی دستگاه های حفاری شده که درباره بالابردن سرعت و دقت عمل کارکنان بسیار بااهمیت است.

 

گلپایگانی هم افزایی بیشتر میان مراکز علمی و پژوهشی را در پیشبرد اهداف کلان صنعت حفاری یادآوری کرد و استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و ایجاد رشته های تخصصی حفاری و آموزش نیروی انسانی در این بخش را مورد تاکید قرار داد.

وی اظهار کرد: شرکت ملی حفاری ایران از چندی پیش دوره های کنترل فوران چاه های نفت و گاز (IWCF ) را براساس استانداردهای بین المللی در مرکز آموزش شرکت برگزار می کند و تاکنون متخصصان چند شرکت داخلی و خارجی در این دوره ها حضور یافته و گواهینامه دریافت کرده اند.

شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، بزرگ ترین شرکت تابع شرکت ملی نفت ایران و در ردیف نخستین شرکت های بزرگ نفتی جهان قرار دارد که در گستره ای به وسعت حدود 400 هزار کیلومتر مربع در استان خوزستان و بخش هایی از استان های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد در جنوب غرب کشور در زمینه تولید نفت، گاز و مایعات گازی  فعالیت می کند.

شرکت ملی حفاری ایران با داشتن تخصص و تجارب گرانسنگ در عرصه عملیات حفاری در سازندهای مختلف و ارائه همزمان دست کم 20 نوع خدمات فنی و تخصصی که از مزیت های منحصر به فرد شرکت به شمار می آید، از شرکت های توانمند در عرصه صنعت حفاری منطقه و جهان محسوب می شود.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;