ساخت اولین استادیوم فوتبال متحرک جهان در قطر + عکس

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، میلیارد ها دلار برای ساخت استادیوم های مسابقاتی مثل جام جهانی فوتبال هزینه می شود، اما همان طور که ما در برزیل دیدیم این مجموعه ها بعد از رویدادهای مورد نظر دیگر استفاده خاصی ندارند.



قبل از برگزاری مسابقات 2022، قطر –میزبان مسابقات- از طرح هایی برای استادیوم متحرک رونمایی کرد که به نظر می رسد راه حل این معضل باشد؛ این نسخه جدید توانایی بازشدن و بازسازی به شکل دیگر در محلی دیگر را دارد.

 

 

استادیوم ابوعابد توسط یک شرکت اسپانیایی طراحی شده و از کانتینرهای کشتی به عنوان بلوک های ساختمانی استفاده می کند. یکی از دلایل این کار نزدیکی محل احداث ورزشگاه به بندر دوجه است که البته یک هدف بسیار عملی دیگر هم دارد.




هریک از این کانتینرها بخش هایی از جمله صندلی های متحرک، استندهای فروش و توالت ها را در خود جای می دهند و می تواند بعد از اتمام مسابقات از هم باز و جا به جا شوند.

 

این بدان معناست که می توان کل استادیوم را در جایی دیگر شاید برای جام جهانی دیگر ساخت یا آن را به ورزشگاه ها یا سالن های فرهنگی کوچک تر تبدیل کرد. این استادیوم گنجایش 40000 نفر را دارد و در سال 2020 کامل می شود. برگزارکنندگان مسابقات امیدوارند این طرح مدلی از پایداری برای طراحی استادیوم شود.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;