ساختمان هاي کشور دو و نيم برابر استاندارد جهاني هدررفت انرژي دارند

 

 

نایب رئیس کمیته ملی توسعه پایدار گفت: ساختمان های موجود در شهرهای ایران به اندازه 2 و نیم برابر استاندارد جهانی هدر رفت انرژی دارند چون در طراحی آنها موضوعات زیست محیطی مد نظر قرار نمی گیرد و فقط به ظاهر ساختمان توجه می شود .

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز رضا مکنون در مراسم افتتاحیه همایش ساخت و ساز پایدار در حوزه زیست محیطی افزود: امروزه همه کارشناسان بر این باورند که توسعه بدون حفظ محیط زیست معنایی ندارد و کشوری بدون در نظر گرفتن این موضوع به توسعه پایدار نخواهد رسید.

مکنون گفت:ضروری است در ساخت و سازها به موضوعات زیست محیطی توجه و از مصالح ساختمانی استاندارد با طراحی زیست محیطی استفاده شود تا مصرف انرژی کاهش یابد.

وی افزود : تولید پاک ، حمل و نقل پاک ، تدارکات ، بازیابی الگوی زندگی پایدار و مدیریت ضایعات از جمله موضوعاتی است که سازمان ملل متحد آنها را به عنوان چرخه الگوی تولید و مصرف پایدار نامگذاری کرده است.

مکنون ادامه داد : در این چرخه به همه مسائل زندگی انسان ها توجه شده است و دولت ها و جوامع مختلف باید این موضوع ها را با جدیت دنبال کنند.

رییس دفتر توسعه پایدار دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت : quotation mark ساختمان برای آینده بهتر quotation mark یکی از برنامه های سازمان ملل است که اجرای این برنامه در حال پی گیری است به این معنا که ساختمان ها باید کاملا مطابق با مسایل زیست محیطی و به منظور توسعه پایدار ساخته می شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ایران جزو هفت کشور دنیا در تولید co2 است و در حد کشور آلمان co2 تولید می کنیم اما میزان تولید ناخالص آلمان 1300 میلیارد دلار است که قابل مقایسه با تولید ناخالص ما نیست .

همایش یک روزه ساخت و ساز پایدار امروز با حضور محققان و متخصصان بخش ساخت و ساز و توسعه پایدار در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد.

جانمایی ساختمان و پایداری ، کاهش مصرف و بازیافت آب در صنعت ساختمان ، کاهش مصرف انرژی و استفاده از انرژی های تجدید پذیر در صنعت ساختمان و نوآوری در طراحی از محورهای برگزاری این همایش است .

 پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;