رویداد”تهران ۱۴۰۰”چیست؟

دبیر ستاد رویداد «تهران ۱۴۰۰» گفت: مهم ترین هدف پروژه «تهران ۱۴۰۰» نقش‌آفرینی و استفاده از ظرفیت همه‌ شهروندان تهرانی از اقشار مختلف، و افراد کم‌برخوردار است.
به گزارش تاسیسات نیوز، محمدرضا جوادی یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران، پروژه‌ی “تهران ۱۴۰۰” را طرحی حائز اهمیت برای شورای اسلامی شهر تهران و مدیریت شهری، به جهت پایان قرن و سال پایانی این دوره از شورای اسلامی شهر تهران و ورود به قرن جدید دانست.
رئیس ستاد رویداد تهران ۱۴۰۰، ۱۴ مهرماه سال جاری، همزمان با هفته تهران را آغاز بخشی از اقدامات و برنامه‌های رویداد تهران ۱۴۰۰ دانست و افزود: در این رویداد سه موضوع متفاوت از جمله طراحی برندینگ و هویت بصری تهران، تعریف پروژه‌های متعدد و طراحی رویدادهای ویژه‌ی تهران در حال طراحی و پیگیری می‌باشد که توضیحات بیشتر آن در ادامه توسط دبیر ستاد رویداد “تهران ۱۴۰۰” ارائه خواهد شد.
در ادامه سیدمحی‌الدین فاضلیان دبیر ستاد رویداد “تهران ۱۴۰۰” در خصوص جزئیات سه موضوع مطرح شده رویداد تهران ۱۴۰۰ توضیحاتی را به سمع و نظر حاضرین در جلسه رساند.
فاضلیان مهم‌ترین هدف پروژه “تهران ۱۴۰۰” را نقش‌آفرینی و استفاده از ظرفیت همه شهروندان تهرانی از اقشار مختلف، با تاکید بر افراد کم‌برخوردار در این پروژه دانست و مشارکت شهروندان در همه‌ی سنین براساس پروژه‌های تعریف شده را خواستار شد.
دبیر ستاد رویداد “تهران ۱۴۰۰”، در ادامه توضیحات خود با توجه به درگیری ویروس کرونا از اسفندماه سال گذشته و ادامه آن تا کنون و تأثیر این ویروس بر طرح‌ها و برنامه‌های این رویداد، از طراحی ۲۵ گروه پروژه در این رویداد خبر داد و افزود: این ۲۵ گروه پروژه با موضوعات متعددی همچون عمرانی و ساخت و ساز، چیدمان‌های محیطی، زنان و شهر، حکم‌روایی شهری، شهر روان، پروژه‌های نشاط و شادی و…. در حال طراحی و برنامه‌ریزی است و به طور کلی مجموعه متنوعی از اقدامات مدیریت شهری را دربر دارد که از جمله این گروه پروژه‌ها می‌توان به طرح احیا و بازسازی ساختمان‌های قدیمی تهران مانند ساختمان بلدیه و…، برگزاری فراخوان و مسابقات طراحی فضاهای شهری و عمرانی و پروژه‌های مکان‌رویداد همچون پروژه‌ی شهدای ترور، لوکیشن‌های انقلاب‌اسلامی، لوکیشن‌های سینمایی و… اشاره کرد.
در ادامه این نشست پس از پایان ارائه طرح “تهران ۱۴۰۰” هریک از اساتید نظرات انتقادات و پیشنهادات خود را در این زمینه بیان کردند.
در این نشست دکتر سیدضیاء هاشمی عضو هیئت علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه تهران، دکتر حمیدرضا جلایی‌پور عضو هیئت علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه تهران، مهندس محمدحسین خوشنویس عضو دفتر پژوهش‌های فرهنگی، دکتر وحید شالچی عضو هیئت علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر سیدمهدی اعتمادی‌فر عضو هیئت علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه تهران، دکتر تقی آزاد ارمکی عضو هیئت علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه تهران، دکتر غلامرصا ظریفیان عضو هیئت علمی گروه تاریخ دانشگاه تهران، دکتر سمیه توحیدلو عضو هیئت علمی گروه جامعه‌شناسی پژوهشگاه علوم انسانی مطالعات فرهنگی و دکتر حسین ایمانی جاجرمی عضو هیئت علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه تهران حضور داشتند.
براساس این گزارش این نشست‌ها با حضور گروه‌های مختلف نخبگان، متخصصان و صاحبنظران حوزه‌های مختلف پیرامون رویداد “تهران ۱۴۰۰” با هدف درگیر کردن تمامی گروه‌های مرجع و پس از آن آشنایی و کنش‌گری همه‌ی شهروندان تهرانی با این رویداد ادامه خواهد داشت.
منبع مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;