رونمایی بیل گیتس از توالت بدون شبکه آب و فاضلاب

بیل گیتس یکی از بنیانگذاران شرکت مایکروسافت در نمایشگاهی در چین با عنوان “Reinvented Toilet” از توالت جدیدی رونمایی کرد که نیاز به شبکه آب و فاضلاب ندارد و می‌تواند با استفاده از مواد شیمیایی فضولات را به کود تبدیل کند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، بیل گیتس در این مراسم با شیشه‌ای از مدفوع انسان بر روی صحنه آمد تا نشان دهد فضولات انسان تا چه اندازه آلوده است و سالیانه بسیاری از مردم به دلیل عدم دسترسی به سرویس‌های بهداشتی دچار بیماری می‌شوند.
او گفت که شیشه مذکور  حاوی ۲۰۰ تریلیون روتاویروس، ۲۰ میلیارد باکتری شیکلا (عامل اسهال خونی) و ۱۰۰ هزار تخم انگل است یونیسف برآورد کرده است که ۴٫۵ میلیارد شخص در سراسر جهان به سرویس‌های بهداشتی سالم دسترسی ندارند و این موضوع سالانه منجر به مرگ ۴۸۰۰۰۰ کودک زیر ۵ سال در آسیای جنوبی و آفریقا می‌شود و هر سال بیش از ۲۰۰ میلیون دلار به خاطر مراقبت‌های بهداشتی هدر می‌رود.

توالت جدید معرفی شده توسط گیتس، حاصل پروژه‌ای از بنیاد ملینا و بیل گیتس است که پس از سال‌ها آماده شده و طراحی‌های متنوعی برای فضولات جامد و مایع دارد. این بنیاد از سال ۲۰۱۱ تا به امروز بیش از ۲۰۰ میلیون دلار در زمینه تحقیق و توسعه تکنولوژی مرتبط با بهداشت سالم هزینه کرده است. به گفته وی توالت‌های فعلی فضولات را تنها در آب رها می‎کنند در حالیکه در توالت جدید که توسط او رونمایی شد نیازی به فاضلاب نیست و فعل و انفعلات شیمیایی مانند سوزاندن فضولات در آنها اعمل می‌شود.

بیل گیتس روند تغییرات در صنعت توالت و روی کار آمدن توالت‌های بدون نیاز به آب را شبیه به علم محاسبات و کامپیوتر در اواسط دهه هفتاد میلادی و عصری دانست که مایکروسافت را تأسیس کرد. نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا با نظر بیل گیتس مبنی بر لزوم ایجاد این تحویل در سرویس‌های بهداشتی موافقید؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;