دیوارنویسی تبلیغاتی در سطح شهر ممنوع شد

 

دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: بر اساس قانون، دیوارنویسی برای انجام امور تبلیغاتی در سطح شهر ممنوع است.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، تبلیغات شهری بر اساس قانون باید در محل‌های مناسب و با در نظر گرفتن حفظ زیبایی و نظم شهر انجام شود.

بر این اساس کمیته مرکزی سازمان‌های تبلیغاتی کشور در جلسه فوق العاده خود با اصلاح دستورالعمل اجرایی تبلیغات شهری مصوب جلسه پانزدهم این دستورالعمل جدید را در 13 ماده، 6 تبصره و 29 بند تصویب کرد.

 

طبق ماده یک این دستورالعمل، تبلیغات شهری یا محیطی اعم از دیواری، فلزی، رایانه ای متحرک، و منقوش بر وسایل نقلیه است که به منظور معرفی یا تبلیغ کالا، خدمات و هرنوع فعالیتی که برای اطلاع رسانی و اعلام عمومی در سطح شهرها، خیابان ها، جاده های شهری و بین شهری، بزرگراه‌ها، فرودگاه‌ها، پایانه‌های مسافربری، مترو، ایستگاه‌های اتوبوس، میادین و سایر اماکن عمومی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 

همچنین بند 23 ماده 3 این دستورالعمل می گوید:تبلیغ روی تأسیسات، دیوارها، ابنیه و ساختمان‌های اشخاص حقیقی و حقوقی، دولتی و غیر دولتی منوط به کسب اجازه قبلی از صاحبان و مسئولان آنها است.

 

در همین راستا و با تأکید بر این مطلب، فقط کانون‌های تبلیغاتی دارای مجوز، می توانند با نظر شهرداری و دستگاه‌های اجرایی در محل‌های تعیین شده شامل بیلبوردها، تابلوها، اتوبوس‌ها، تلویزیون شهری، اقدام به تبلیغات کنند.

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;