دلیل بی نظمی و عدم احترام به مقررات ملی

به گزارش تاسیسات نیوز، براساس سیاست های آموزشی و در راستای انتقال تجربیات فنی متخصصین امور ساختمان کشور، سمینار تخصصی مسئولیت و نقش دست اندرکاران صنعت ساختمان و تاسیسات در پیشگیری از حوادث ناشی از مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن به همت سازمان نظام مهندسی ساختمان تبریز و با همکاری اداره کل راه و شهر سازی استان، دادگستری استان، معاونت عمرانی شهرداری کلانشهر تبریز، اداره کل پزشکی قانونی، شرکت گاز، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز، و انجمن جامعه ایمن کشور به مدت 4 ساعت آموزشی و با حضور تنی چند از اعضای هیات مدیره سازمان همچنین تعداد کثیری از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، مدیران و متخصصین این حوزه در در محل سالن اجتماعات ساختمان مرکزی شهرداری کلانشهر تبریز(ابوریحان) برگزار گردید.


در ابتدای این سمینار مهندس علی طوماری رئیس سازمان در خصوص اهمیت توجه به مسئولیت و نقش دست اندرکاران صنعت ساختمان و تاسیسات در پیشگیری از حوادث ناشی از مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن اظهارداشت: هدف از برگزاری این سمینار این است که بپردازیم به این موضوع که چه کسانی در این راستا مسئولیت دارند و مسئولیت شان در این حوزه چیست. حقیقت این است که وقتی انسانی به خاطر عدم رعایت مسائل ایمنی جان خودش رو از دست می دهد جامعه دچار خسارتها و مشکلات جبران ناپذیری می شود.


وی افزود: عدم رعایت مسائل ایمنی نشانگر بی نظمی و بی احتیاطی و عدم احترام به مقررات می باشد.اگر به این مسائل توجه شود و مورد رعایت قرار گیرد ما با مسائل و مشکلاتی که در بر اثر آن بوجود میاید روبرو نخواهیم بود.


وی افزود: در گذشته جمله‌ی “حادثه خبر نمی‌کند” بسیار مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما امروزه در دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که هیچ حادثه‌ای اتفاقی نبوده و بی‌خبر انسان را در کام خود فرو نمی‌کشد. در شرایطی که از موارد ایمنی مطلع بوده اما در مقام “عمل” رعایت نمی‌کنیم، اگر مشکلی گریبان ما را بگیرد این حادثه اتفاقی نخواهد بود بلکه ناشی از عدم توجه است!


لازم به ذکر است که در ادامه سمینار دکتر صمدی راد مدیر کل پزشکی قانونی استان، دکتر نوفرستی مدیرعامل انجمن جامعه ایمن کشور و رییس کارگروه ملی پیشگیری از مرگهای خاموش سخنرانان علمی این سمینار به تفضیل درمورد دستورالعملهای فنی و ضوابط موجود سخنرانی کردند.


منبع سازمان نظام مهندسی ساختمان تبریز







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;