ایجاد خط تولید محصولات نانویی برای افزایش طول عمر سازه‌ها

به گزارش تاسیسات نیوز،یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با تولید محصولات عایق‌بندی، چسب‌های ساختمانی و ملات‌های مهندسی شده مبتنی بر نانو توانسته است آنها را در پروژه‌های ساختمانی برای افزایش عمر سازه‌ها به کار ببرد.
محمدعلی طاهباز، رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش‌بنیان در رویداد نانو و صنعت با اشاره به ۸ دسته از محصولات این شرکت، گفت: ۸ خط تولید محصولات پودری، ۶ خط تولید محصولات مایع و یک خط تولید محصولات نانویی داریم و محصولات این شرکت شامل آب‌بندی و عایق‌کاری، چسب‌های ساختمانی، ملات‌های مهندسی، پوشرنگ‌های نماسازی، مواد کمکی بتن و سایر مواد می‌شود.
طاهباز اظهار کرد: در بخش افزودنی‌های بتن اقدام به تولید پلی‌کربوکسیلات پودری کردیم و در حال حاضر این محصول در مقیاس صنعتی تولید می‌شود و همچنین گواهی نانومقیاس آن دریافت شده است. ما ۱۰ سال قبل این محصول را از آلمان وارد می‌کردیم که با تحریم مواجه شدیم، با انجام تحقیق و توسعه و همکاری مشترک موفق به تولید این ماده به صورت پودری شدیم.
طاهباز با بیان اینکه در حال حاضر صادرات این محصول را داریم، یادآور شد: آب‌بندی و عایق‌کاری از دیگر زمینه‌های کاری ما است که برای آب‌بندی استخرها و بسیاری از سازه‌ها از آن استفاده شده است. این محصول راحت و کارا بوده و برای آب‌های سرد و گرم قابل استفاده است.
مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان، فناوری نفوذگرهای این شرکت را با الهام از یک محصول آمریکایی دانست و یادآور شد: این ماده می‌تواند بتن را بهبود داده و استحکام آن را بالا ببرد. در بخش چسب‌های ساختمانی، چسب کاشی و سرامیک، چسب بلوک سبک و چسب یونولیت را داریم که براساس استاندارد ملی ایران و استانداردهای اروپا ساخته شده است. این چسب‌ها از نظر عملکرد مشابه نمونه‌های خارجی بوده، ولی قیمت بسیار پایین‌تر دارد. این چسب‌ها جایگزین بسیاری از چسب‌های خارجی شده‌اند.
به گفته وی در بخش ملات‌های مهندسی، گروت‌های مقاومت بالا، ترمیم‌کننده‌ها و بتن خشک از دستاوردهای این شرکت است که با همکاری شهرداری‌ها و بخش خصوصی از این محصولات در سازه‌های مختلف و همچنین در پتروشیمی‌ها و صنایع نفت استفاده شده است.
طاهباز با اشاره به تولید بندکشی آنتی‌باکتریال با مقاومت سایشی بالا و جذب آب کم، گفت: در زمینه پوشرنگ‌های نماساز، ما ژیکافام، ژیکاتکس و میکرومنت را داریم که عمر بالایی داشته و در شرایط آب و هوایی مختلف قابل استفاده هستند. میکروسمنت بسیار مورد توجه و تایید معماران قرار گرفته است.
وی تولید محافظ خوردگی بر پایه فناوری‌نانو،  چربی‌زدای صنعتی و خانگی  را از دیگر محصولات تولیدی این شرکت عنوان کرد و ادامه داد: در فونداسیون یک پروژه تجاری از فوق روان‌کننده اصلاح شده ما استفاده شد. این کار به مساحت ۴۲۰۰ مترمربع و عمق بیش از ۴ متر و حجم ۱۷۰۰۰ متر مربع انجام شد. این پروژه با بیش از ۷ ماه تحقیق و آزمایش انجام شد.
به گفته وی محصولات این شرکت دارای استانداردهایی نظیر استاندارد ملی ۲۹۳۰-۱ و ۲۹۳۰ است و این شرکت در تدوین استانداردهای ملی نظیر استاندارد ملی ۸۲۸۷ مشارکت و همکاری داشته است.
انتهای پیام
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;