در نشست مدیران بحران مطرح شد؛ برنامه‌های تامین آب اضطراری تهران

 

طرح‌ها و برنامه‌های شرکت آب فاضلاب تهران برای تامین آب اضطراری در شرایط وقوع سوانح طبیعی به ویژه زلزله در نشست مشترک با مدیران سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تشریح شد.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، سازمان آبفای استان تهران بعنوان عضو کمیته شریان‌های حیاتی ستاد مدیریت بحران شهر تهران طرح‌هایی را در حوزه‌های پیشگیری، آمادگی و مقابله در برابر سوانح به ویژه زلزله در دستور کار قرار داده است که هدف آن تاب‌آوری شبکه تامین آب شهروندان در شرایط اضطراری است.

محمد پرورش مدیرعامل شرکت آبفای تهران و رئیس کمیته شریان‌های حیاتی ستاد مدیریت بحران شهر تهران در پایان بازدید از تصفیه‌خانه جلالیه و در نشست مشترک مدیران دو سازمان در خصوص برنامه‌های مرکز مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت آبفای تهران، گفت: ساخت مرکز هماهنگی مدیریت بحران آب تهران در دو طبقه (اتاق بحران آب) با امکانات و تجهیزات پیشرفته برای هدایت و نظارت عملیات مناطق۱۲گانه آب تهران، ساخت و فعال سازی کانکس سیار فرماندهی بحران، استقرار کانکس تجهیزات مقابله با بحران آب در چندین نقطه شهر، آغاز ساخت خط لوله کمربندی آب تهران و تعیین ۱۳۰حلقه چاه برای تامین آب اضطراری از جمله اقدامات در این حوزه است.

وی گفت: زیر‌ساخت‌های مدیریت بحران در حوزه آب ایجاد شده و اجرای طرح‌های پیش‌بینی شده نیاز به همکاری و مشارکت تمامی سازمان‌ها از جمله شهرداری تهران دارد.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت مطلوب ایجاد شده در ستاد مدیریت بحران شهر تهران و بهره‌گیری از الگوی اتاق مدیریت بحران در ساخت مرکز فرماندهی مدیریت بحران آب تهران گفت: در این مرکز که در آینده نزدیک مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد نمایندگان شرکت‌های گاز، مخابرات و آب نیز می‌توانند حضور یابند و ظرفیت مناسبی برای مدیریت بحران شریان‌های حیاتی به شمار می‌آید.

وی افزود: طرح‌هایی همچون ساخت مخازن آب اضطراری در بوستان‌های شهر و ایجاد ایستگاه‌های مدیریت بحران در مناطق این شرکت از دیگر طرح‌های مطرح است و در مجموع ۲۵ اولویت در طرح آب‌رسانی اضطراری تهران تعریف شده است که به صورت پایلوت در منطقه یک در دست اجراست.

بر اساس این گزارش، عزیزاله‌رجب‌زاده جانشین شهردار در ستاد مدیریت بحران شهر تهران در سخنانی ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده از سوی شرکت آبفای تهران در حوزه مدیریت بحران گفت: تامین آب مورد نیاز ۸ میلیون‌ نفر جمعیت شهر تهران در بحران زلزله از جمله اقدامات اساسی در کنار تامین سایر شریان‌های حیاتی است که باید ابعاد و نیازهای آن شناسایی و برای مقابله با آن طرح‌های پیشگیری و آمادگی انجام شود و شهرداری تهران در این حوزه آماده همکاری است.

در این نشست و بازدید همچنین از سوی محمدرضا ادب‌نسب مدیر مرکز مدیریت بحران و پدافندغیرعامل آبفای استان تهران، گزارش مشروحی از منابع آب تهران، خطوط انتقال، تصفیه خانه‌ها، مخازن و نیز برنامه‌های حوزه مدیریت بحران آب برای حاضران ارائه شد.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;