خط لوله انتقال گاز ایران به اروپا از طریق عراق اجرایی می شود

 

 دولت عراق وزیر نفت عراق را مسئول امضای قرارداد اجرائی با ایران و سوریه برای احداث خط لوله انتقال گاز از ایران به اروپا کرد که هزینه ی آن 15 میلیارد دلار برآورد شده است.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز دولت عراق عبدالکریم لعیبی، وزیر نفت عراق را به عنوان مسئول انعقاد قرارداد با وزارت نفت ایران و سوریه  برای احداث خط انتقال گاز ایران به اروپا تعیین کرده است.

این قراردادها به محض امضا از سوی طرفین قابل اجراست.

عراق، ایران و سوریه سال گذشته تفاهمنامه ای برای احداث خط انتقال گاز ایران به اروپا از طریق عراق و سوریه به امضا رساندند که بر اساس آن این خط لوله در مدت 3 تا 5 سال احداث خواهد شد.

پیشتر رستم قاسمی، وزیر نفت ایران اعلام کرده بود: با احداث این پروژه ی خط گازی روزانه حدود 80 میلیون مترمربع گاز به سوریه منتقل می شود که  حدود 20 میلیون مترمکعب آن در سوریه مصرف خواهد شد و بقیه آن به اروپا صادر می شود.

وزیر نفت ایران اظهار داشت: طول این خط انتقال گاز میان ایران و عراق 270 کیلومتر و در کمتر از یک سال خواهد توانست 20 تا 25 میلیون مترمربع گاز به ایستگاههای گاز منصور بغداد تزریق کند.

به نوشته خندان حدود 70 درصد از گاز طبیعی که همراه با نفت خام از میدانهای نفتی عراق تولید می شود به هدر می رود که در این صورت میزان گاز طبیعی سالانه عراق که به هدر می رود به 77 میلیون مترمربع خواهد رسید و بهای آن حدود 7 میلیارد دلار خواهد بود.

پایان پیام/.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;