خرم : با حذف رشته نقشه برداری در مبحث دوم مقررات ملی مخالفم

خرم در خصوص حذف رشته نقشه برداری در پیش نویس جدید مبحث دوم مقررات ملی ساختمان ضمن اعلام مخالفت در این خصوص خواستار بررسی و رفع نواقص  شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، دومین جلسه گروه تخصصی نقشه برداری شورای مرکزی با حضور مهندس احمد خرم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، دکتر جنابی و اعضای گروه تخصصی نقشه برداری (حضوری و مجازی) درباره خط مشی و رویکرد آتی گروه تخصصی  و مشکلات  رشته نقشه برداری  برگزار شد.
دکتر یزدانی رئیس گروه تخصصی نقشه برداری ضمن خوش آمدگویی و تشکر از حضور مهندس خرم در جلسه، مطالبی در خصوص پیش نویس جدید ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی(مبحث دوم) ، تدوین مبانی قیمت گذاری خدمات نقشه برداری و تدوین مبحث نقشه برداری بیان کرد و در ادامه اعضای جلسه به برخی موارد و مشکلات موجود اشاره کردند.
در همین حال، مهندس خرم با تبریک و آرزوی توفیق به اعضای منتخب گروه تخصصی نقشه برداری، بازنگری درصد تعیین شده توسط شرکت مشاور برای تعیین تکلیف مبانی قیمت گذاری به ویژه رشته نقشه برداری را امری ضروری دانست و دستور پیگیری در این باره صادر کرد.
وی در خصوص حذف رشته نقشه برداری در پیش نویس جدید مبحث دوم مقررات ملی ساختمان ضمن اعلام مخالفت در این خصوص خواستار بررسی و رفع نواقص  شد.
مهندس خرم در ادامه جلسه بر ضرورت انجام کار کارشناسی و آسیب شناسی سازمان نظام مهندسی و یافتن چالشها و ارائه راهبردها به منظور اصلاح امور و نقاط ضعف سازمانی تاکید کرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، وظیفه کمیسیون ها را تصمیم سازی ، کارگروه ها را بحث کارشناسی ، شورای مرکزی را تصمیم گیری و تصویب و هیات مدیره استانها را اجرای مصوبات قلمداد و به تبیین این وظایف اعلام کرد.
وی، تخصص گرایی را لازمه پیشرفت امور و اجرای بهینه قانون و مقررات عنوان کرد و در خصوص جذب سرمایه گذار و خدمات عمومی و زیربنایی توسط شخصیت های حقیقی و حقوقی که توان مدیریت منابع و ساخت و ساز در کشور را دارند، اظهارداشت: براساس قانون، استانها باید در این زمینه تلاش کنند.
در ادامه جلسه دکتر جنابی ضمن توضیح در خصوص نحوه تهیه مبانی قیمت گذاری توسط شرکت مشاور شهریگ با تاکید بر بازنگری جداول و شرح خدمات ارائه شده درخواست داشت که گروه تخصصی در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد.
این جلسه با تاکید بر پیگیری و مکاتبات لازم برای رفع نواقص پیش نویس شیوه نان ماده ۳۳, تعریف واقعی مبانی تعرفه و اعلام به استانها و پیگیری تدوین مبحث نقشه برداری با توجه به جمع بندی نهایی در دوره گذشته و همچنین هم افزایی صنفی و تخصصی در کشور برای پیشبرد اهداف گروه و رسیدن به جایگاه واقعی تخصص نقشه برداری به پایان رسید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;