حمله سازماندهی شده برای تخریب تأسیسات آب‌رسانی استان یزد

 

 

محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی  روز گذشته یکشنبه 06 اسفند91 طی تذکری در صحن علنی مجلس اظهار داشت: استان یزد در یک منطقه کویری واقع شده و مردم مؤمن و زحمتکش این استان از سده‌های گذشته برای تأمین آب آشامیدنی خود با حفر قنات کارشان را پیش می‌بردند.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، وی افزود: در دهه 60 دو مجوز از وزارت نیرو و پرداخت تمام هزینه‌های آن از اورنگ یک سد انتقال برای استان یزد داشتیم که در سال 78 به بهره‌برداری رسید و در طی این مدت ما همواره با فشار روبرو بودیم.

جوکار ادامه داد: متأسفانه روز جمعه با تحریک برخی عناصر پشت صحنه و با تأمین تجهیزاتی مثل لودر و بیل مکانیکی در ساعت 12:30دقیقه به صورت هماهنگ در دو نقطه به فاصله 40 کیلومتر از خطوط لوله انتقال به حوضچه‌ها حمله کردند و ضمن تخریب منابع شارژ آب، خطوط لوله آب را قطع کردند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: در ساعت 14 هم در محل دیگری در حوالی روستای زیار هم ضمن تخریب تأسیسات ساختمان آنجا را به آتش کشیدند؛ در تاریخ 5/12 با هجوم مجدد به خط انتقال در ایستگاه‌های شماره 3 و 4 که مورد حمله متجاوزان قرار گرفت موجب تخریب ساختمان، الکتروموتورها و به آتش کشیده شدن محل شد.

به گزارش فارس، جوکار ادامه داد: در طول این دو روز تجاوز متأسفانه هیچ دستگاه امنیتی به موضوع ورود پیدا نکرد و تنها نظاره‌گر بودند و بعد از تخریب و آتش زدن فقط در محل مستقر شدند.

وی گفت: دو روز است که در استان یزد ما با بحران آب روبرو شده‌ایم و مشکلاتی در این رابطه به وجود آمده است؛ چطور عده‌ای به خودشان اجازه می‌دهند که با آب آشامیدنی مردم اینطور برخورد کنند.

نماینده مردم یزد اظهار داشت: سخنان تهدیدآمیزی که برخی‌ها از تریبون مجلس دارند باعث این حرکات می‌شود؛ مدیریت استان اصفهان چرا تدبیری نیاندیشید؛‌ این حرکت سازمان‌دهی شده در 4 نقطه به وقوع پیوست ولی در مقابله با آن اقدامی نشد؛ مگر مردم یزد چه گناهی دارند؛ دستگاه‌های مختلف باید برای این موضوع چاره‌اندیشی کنند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در پاسخ به تذکر جوکار گفت: انشالله این موضوع را در مجلس پیگیری می‌کنیم و با دستگاه‌های مسئول این مسئله حل و فصل خواهد شد.

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;