تولید شیشه‌های زیست تخریب‌پذیر و قابل بازیافت

گروهی از دانشمندان رشته مهندسی مواد در چین شکل زیست تخریب پذیر و قابل بازیافت شیشه را با حداقل خسارت به محیط زیست تولید کرده‌اند.
به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از سی جی تی ان، محققان مؤسسه مهندسی فرآیند زیر نظر آکادمی علوم چین خانواده‌ای از شیشه‌های سازگار با محیط زیست با منشأ بیولوژیکی را با استفاده از اسیدهای آمینه و با یک روش صنعتی کلاسیک ساختند. آنها این اسیدهای آمینه را با روش‌های شیمیایی اصلاح کردند تا قبل از تجزیه مایعی فوق‌العاده خنک تشکیل شود.
وجود شیشه برای زندگی انسان ضروری است، اما استفاده گسترده از شیشه‌های غیرقابل تجزیه در محیط زیست که به طور طبیعی قابل حذف نیستند، باعث خطرات زیست محیطی طولانی مدت می‌شود.
چالش اصلی تولید شیشه با منشأ بیولوژیکی، این است که مولکول‌های آن از نظر حرارتی ناپایدار هستند و تمایل دارند به راحتی در دماهای بالا تجزیه شوند.
اما شیشه‌های ساخته‌شده توسط محققان چینی توانایی‌های خوبی در شکل‌دهی، حالت‌گیری و عبور نور دارند و این شیشه‌ها برای تولید مواد افزودنی چاپی سه‌بعدی و ریخته‌گری قابل قبول هستند.
به گفته محققان، این شیشه جدید اگرچه هنوز در مرحله آزمایشگاهی است، اما ممکن است نشان دهنده شکل‌گیری یک فناوری سبز برای تحقق آینده‌ای پایدار باشد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;