تعویض کولرهای گازی یکهزار مگاوات صرفه‌جویی دارد

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت مادر تخصصی توانیر گفت: طرح تعویض کولرهای گازی پشت پنجره‌ای با کولرهای گازی با راندمان بالا که تا سه ماه آینده در شورای اقتصاد مطرح می‌شود حدود هزار مگاوات صرفه جویی به همراه خواهد داشت.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، «مصطفی رجبی مشهدی» با بیان این مطلب افزود: طرح جایگزینی یک میلیون کولر گازی اکنون در دستورکار دفتر انرژی سازمان برنامه و بودجه قرار داشته و اقدام‌ های کارشناسی در باره این طرح درحال انجام است تا پس از کسب نتایج برای طرح در شورای اقتصاد ارسال شود.
سخنگوی صنعت برق ادامه داد: منابع لازم برای اجرای این طرح که پیشتر با عنوان طرح تعویض وسایل برقی فرسوده مطرح بود از محل منابع هدفمندی یارانه‌ ها پیش بینی شده است.
رجبی مشهدی گفت: انتظار می‌رود با رفع برخی ملاحظات از جمله اندازه گیری‌های میزان صرفه جویی، زیرا این طرح باید از محل صرفه‌جویی های اندازه گیری شده و از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید باید منابع آن تامین شود، که کارشناسان در جلسه‌های کارشناسی دنبال می کنند به نتیجه برسد و پس از آن  به شورای اقتصاد خواهد رفت و پس از آن هم قابلیت اجرا خواهد یافت.
سخنگوی صنعت برق ادامه داد: احتمال می‌رود کمتر از ۳ ماه آینده  این طرح به شورای اقتصاد ارسال شود البته این طرح بیشتر برای مناطق گرمسیر است که بیشتراز هشت ماه گرما دارند.
رجبی مشهدی افزود: در این طرح مقرر است کولرهای گازی پشت پنجره ای با کولرهای گازی با راندمان بالا تعویض شود.
شهریور ماه پارسال سخنگوی وقت صنعت برق  از طرح تعویض یک میلیون دستگاه کولر گازی غیر استاندارد با کولرهای استاندارد ساخت ایران خبر داد و گفت: در حال حاضر این طرح در حال بررسی و بازبینی است و به محض تصویب شورای اقتصاد وارد مرحله اجرا خواهد شد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;