تامین همزمان برق، حرارت و آب ساختمان

 

 

محققان دانشکده علوم و فنون دانشگاه تهران موفق به ساخت سیستم تولید همزمان حرارت و الکتریسیته شدند.

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، با استفاده از این سیستم( فتوولتائیک ) به صورت همزمان می توان با تامین برق، آب خنک در کنار هوای گرم تولید کرد.

دکتر یونس نوراللهی عضو هیات علمی دانشکده علوم و فنون دانشگاه تهران اظهار داشت: سیستم فتوولتائیک یا سلولهای خورشیدی سیستمی است که انرژی خورشیدی را به انرژی الکتریسیته تبدیل می کند. استفاده از این سیستم ها علاوه بر حفظ محیط زیست موجب کاهش استفاده از سوخت های فسیلی می شود.

بنا به گزارش صنعت تهویه و تاسیسات وی خاطرنشان کرد که سیستم فتوئوولتائیک حرارتی به معنای تولید همزمان حرارت و الکتریسیته است. این سیستم دارای ولتاژ بالاست تا بتوان حرارت بیشتری را تولید کرد. وی افزود: از این سیستم در بدنه و کانال های ساختمان استفاده می شود و مبنای این سیستم استفاده از سلول خورشیدی است و با استفاده از آن می توان همزمان با تامین برق ساختمان تهویه و گرمایش ساختمان را انجام داد. نوراللهی گفت: این سیستم در هر منطقه از جمله مناطق کویری تا مناطق مرطوب کاربرد دارد.

عضو هیات علمی دانشکده علوم فنون دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر طرح استفاده از سیستم فتوولتائیک در شرایط آزمایشگاهی آماده شده است. در این سیستم دستگاه مجهز به یک دیتالاگر 18 کاناله و تشعشع سنج خورشیدی استفاده شده است. به گفته وی در حال حاضر پژوهشگاه صنعت نفت متقاضی استفاده از این سیستم است و تفاوت این سیستم با نمونه های قبلی در تامین آب خنک در کنار هوای گرم و تامین برق است.

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;