تاسیسات اینجا غریب است

منیره جمجاه

کارشناس ارشد جامعه شناسی

به گزارش تاسیسات نیوز، منِ علوم انسانی خوانده وقتی می‌خواهم در رابطه با تاسیسات و پکیج و رادیاتورها و… بنویسم با خود می‌اندیشم این حجم فاصله عمیق بین ذهن کسی که علوم اجتماعی خوانده و کسی که زندگی خود را وقف تاسیسات و پکیج‌ها کرده عجیب نیست؟


می‌ترسم از اینکه جسارت کنم قلم را بردارم و این فاصله‌ی خودم با دنیای سخت و زمخت تاسیسات را بازگو کنم.


آیا سختی و زمختی تاسیسات به‌سختی ساختارهای جامعه ما هست؟


شاید یکی از اصلی‌ترین دلایل فاصله‌ی من با دنیای تاسیسات همین دور بودن از مرکز است اینکه هنوز باوجود ابزار مدرن، مردم شهرهای کوچک سنتی هستند و هنوز به سیستم‌های پیشرفته‌ی امروز وابستگی شدیدی ندارند ـمردمی که در منازل بزرگ می‌نشینند و گرمای کرسی نماد زمستانشان است .

 

و یا هردو را دارند، تاسیساتِ نه آنچنان عظیم ولی در کنارش گرمای کرسی راهم رها نمی‌کنند…


اما


ششم آبان ماه نود و شش وقتی نمایشگاه تاسیسات در تهران برگزار شد حالت وهم و بی‌خبری عمومی آن‌هم در محیط شهرهای کوچکـ کاملاً حس می‌شد این را همه میدانیم که تاسیسات درونی است قلب یک ساختمان است و زمانی حس و دیده می‌شود که ازکار افتاده و خراب شده است.

 

تاسیسات در استان‌ها و شهرستان‌های به‌دور از مرکز کم‌رنگ، ضعیف و بیمار است.

 

در استان‌های محروم بدلیل نبود همایش‌ها و رسانه‌ی قوی برای رساندن آگاهی‌هایی مربوط به تاسیسات، جامعه از دلِ ساختمان بی خبراست.

 

اینجا تاسیسات تنها به حوزه‌ی تخصصی مربوط است ، خانه‌ها کمتر آپارتمانی است و به همین دلیل انگیزه‌ای برای توجه به این حوزه وجود ندارد، تاسیسات اینجا غریب است.








انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;