برگزاری آزمون‎های نظام مهندسی در روزهای 24 و 25 اسفند

 رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان خراسان رضوی از برگزاری آزمون سراسری ورود به حرفه مهندسان، کاردان‎های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت حرفه‎ای معماران تجربی در روزهای 24 و 25 اسفند ماه سال جاری خبر داد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، محمدحسن قانع اظهار داشت: بر اساس برنامه‎ریزی‎های انجام شده، آزمون پایه سه ورود به حرفه مهندسان در رشته‎های معماری (نظارت و طراحی)، عمران (محاسبات و نظارت)، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی، شهرسازی، نقشه‌برداری و ترافیک جهت اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی، به‌طور هماهنگ و همزمان با سراسر کشور در استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: آزمون پایه سه ورود به حرفه کاردان‎های فنی ساختمان در رشته‎های معماری، عمران، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی، شهرسازی و نقشه‌برداری جهت اخذ پروانه اشتغال به کار و آزمون تعیین صلاحیت حرفه‎ای معماران تجربی پایه یک، دو و سه، جهت اخذ پروانه اشتغال به کار تجربی برای معماران تجربی نیز در استان خراسان‎رضوی برگزار می‎شود.

قانع با بیان اینکه این آزمون هر ساله در دو نوبت برگزار می‎شود، اظهار داشت: در آزمون برگزار شده در شهریور ماه امسال بیش از 6 هزارنفر شرکت نمودند، همچنین در آزمون اسفند ماه سال جاری تعداد 6 هزار و 578 مهندس در رشته‎های هفت‌گانه مهندسی، 677 کاردان در شش رشته و 352 معمار تجربی ثبت‌نام نموده و شرکت می‎کنند.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان و توسعه فناوری‎های نوین ساخت گفت: در آزمون برگزار شده در شهریور امسال در کشور 26 درصد در رشته عمران نظارت، 6.3 درصد در رشته عمران محاسبات و 76 درصد در رشته مکانیک، 37 درصد در رشته برق، 25.5 درصد در رشته معماری قبول شده‎اند.

وی با بیان اینکه ثبت نام این آزمون به صورت الکترونیکی و از طریق وب سایت  www.INBR.ir انجام شده است، افزود: داوطلبان برای آگاهی از اطلاعات شرکت در آزمون می‎توانند از طریق این سایت اقدام کنند.

انتهای پیام/

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;