بررسی رأی دیوان محاسبات برای استرداد اضافه دریافت‌های برق

 

به دنبال رای دیوان محاسبات برای استرداد اضافه دریافت‌های برق، مسوولان ارشد بخش برق وزارت نیرو بررسی‌های خود برای استرداد اضافه دریافت این وزارتخانه از مشترکان برق برخی شهرها و روستاها را آغاز کردند.

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز ، بر اساس رأی هیات عمومی دیوان محاسبات، دولت موظف به تامین برق ارزان قیمت برای مردم روستاها و شهرهایی است که گازرسانی به آنها توجیه اقتصادی ندارد، بنابراین وزارت نیرو باید بخشی از بهای برق مصرفی دریافتی از مردم این مناطق را به عنوان اضافه دریافت به مشترکان مربوطه بازگرداند.

در این میان، یک مقام مسوول در وزارت نیرو می‌گوید: در حال پیگیری مصوبه دیوان محاسبات هستیم تا ببینیم رأی صادر شده چیست.

این مقام مسوول ادامه داد: پس از ورود به این رأی مطمئنا وزارت نیرو میزان استرداد و شهرها و روستاهایی که باید مبالغ اضافه دریافت به آنها استرداد شود را اعلام می‌کند. هیات عمومی دیوان محاسبات که عالی ترین مرجع حقوقی دیوان است، این رای را در هفته گذشته و در جریان تصویب تفریغ بودجه سال 1390 کل کشور صادر کرده است.

به گزارش فارس، بنا به رای صادره، تاخیر در اجرای بند (129) قانون بودجه، نافی حق قانونی اشخاص حقیقی و حقوقی در شهرها و روستاهای واجد شرایط جهت استفاده از برق ارزان‌قیمت نبوده و وجوه اضافه پرداختی اشخاص یاد شده طبق دستورالعمل‌های مربوطه به عنوان طلب از شرکت‌های توزیع برق استانی باید در سال 1391 محاسبه و تسویه شود.

 

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;