هشدار در خصوص برداشت بی‌رویه آب‌های زیرزمینی

تداوم برداشت آب یعنی نزدیکی به فرونشست ساختمان ها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان گفت: به دلیل برداشت آبهای زیرزمینی در اصفهان، نه تنها پلها و بناهای تاریخی در معرض خطر فرونشست هستند، بلکه امروز خطر در کمین خانههای مسکونی و حتی ساختمانهای نوساز شهر است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، غلامحسین عسگری در نشست خبری هفدهمین نمایشگاه بینالمللی تجهیزات و تأسیسات سرمایشی و گرمایشی و همچنین اولین نمایشگاه بهرهوری آب و انرژی در ساختمان، صنعت و حملونقل اصفهان، اظهار کرد: متأسفانه به دلیل عدم رعایت مقررات ملی ساختمان، انرژی زیادی از ساختمانها خارج میشود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان به همزمانی فصل سرما و پدیده اینورژن هوا اشاره کرد و گفت: سوختهای مصرفی منزل در آلودگی هوا مؤثر است که با کاهش سوخت میتوان از میزان آلودگی هوا کم کرد.
وی در خصوص برپایی اولین نمایشگاه بهرهوری آب و انرژی در ساختمان، اظهار کرد: متأسفانه در بحث بهرهوری تنها شعار میدهیم و در عمل کاری انجام نمیدهیم اما این نمایشگاه تجهیزات مورداستفاده در ساختمانها را برای بهرهوری انرژی به صورت مطلوب ارائه میدهد.
عسگری با تأکید بر اینکه یک سازمان بهتنهایی نمیتواند در زمینه بهرهوری انرژی مؤثر باشد، گفت: در این راستا نیازمند تعامل شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی و دیگر دستگاههای ذیربط هستیم.
رئیس سازمان نظاممهندسی ساختمان استان اصفهان تأکید کرد: امروز سقف بیشتر خانههای مسکونی در اصفهان دچار ترک شده و دلیل آن فرونشست زمین است.
وی با اعتقاد بر اینکه در این خصوص باید واقعیت را به مردم بگوییم، تصریح کرد: اگر زایندهرود احیا نشود، فرونشست زمین در اصفهان همچنان ادامه خواهد داشت.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;