ایلخانی: صنف آسانسور متولی واحد ندارد

تاسیسات نیوز / مهری بهزادپور: درگیری و اختلاف نظر فی مابین مسئولان صنعت آسانسور و نبود متولی واحد برای این صنف باعث شده تا مشکلات این صنعت پابرجا باقی بماند.
علی اکبر ایلخانی، رئیس اتحادیه صنف آسانسور و تولیدکنندگان و تعمیرکاران وسایل الکترومکانیکی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار تاسیسات نیوز با بیان اینکه صنف آسانسور حدود یک سال است که متولی ندارد گفت:‌ الان در حدود یک سالی است که سندیکای آسانسور قصد تاسیس اتحادیه کشوری را دارد و از اتحادیه ما که پیش از این متولی اجرایی این صنعت بود منفک شدند، البته متعاقب شکایت ما به دیوان عدالت اداری، رای بازگشت امور مربوطه به اتحادیه ما صادر شده است و پرونده‌های آن نیز موجود است.
مرکز اصناف و بازرگانان و سندیکای آسانسور از رای صادره دیوان عدالت اداری کشور تمکین نمی‌کنند
وی در ادامه تصریح کرد: اما متاسفانه از رای صادره تمکین نمی‌کنند و همچنان بر درخواست خود مبنی بر ایجاد اتحادیه «کشوری» اصرار می‌ورزند تا تمامی امور صدور مجوز مربوط به آسانسور در سراسر کشور را در اختیار گیرند و بر این اساس تمام متقاضیان حتی در شهر زاهدان نیز ملزم به مراجعه به آن‌ها در یک شهر شوند.
ایلخانی در ادامه با اشاره به اینکه در این راستا مجدداَ به دیوان عدالت اداری شکایت کرده‌اند تا این امر به روال سابق بازگردد گفت: من رئیس اتحادیه صنف آسانسور و صنف الکترومکانیک تهران هستم که رشته‌های مختلفی را در بر می‌گیرد. اما الان رسته آسانسور را مرکز اصناف بسته و بر خلاف قانون سایت را نیز بسته‌اند و متاسفانه هنوز راه به جایی نبرده‌ایم.
منتظر رسیدگی دیوان عالی کشور با رای صادره در ۷ بهمن هستیم
رئیس اتحادیه یادآور شد: بخشنامه و رای نهایی را مرکز اصناف به زعم خود تفسیر کرده است و اجرا نمی‌کند و ما نیز منتظر رای مجدد دیوان عالی کشور در هفتم بهمن متعاقب شکایت مجدد خود دراین زمینه هستیم.
ایلخانی در ادامه افزود: متاسفانه صنعت آسانسور همواره بدون متولی و یتیم بوده است و به‌همین دلیل نیز مشکلات این صنعت تقریباَ به قوت خود باقی مانده است.
وی با اشاره اینکه از سال ۴۴ تاکنون بخش بالابر آسانسور جزو اتحادیه ما بوده است گفت : انجمن و سندیکای صنعت آسانسور بنا به سیاستهای منفعت طلبانه خود سعی بر این دارد که علاوه بر تحت پوشش قرار دادن تمام بخش های آسانسور، این انجمن را به صورت کشوری تاسیس کند که در صورت اجرا متقاضیان با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهند شد.
۴۹۳ عضو اتحادیه ما سرگردان قربانی سیاست‌های منفعت‌طلبانه
علی اکبر ایلخانی، رئیس اتحادیه صنف آسانسور و تولیدکنندگان و تعمیرکاران وسایل الکترومکانیکی تهران ضمن بیان اینکه در حال حاضر ۴۹۳ عضو پروانه‌دار فعال و حدود ۱۵۰ پرونده در حال اقدام در این اتحادیه عضویت دارند گفت:‌ فعالیت این گروه طی مدت این یکسال که با کارشکنی‌های مرکز اصناف و اتحادیه مواجه بوده‌ایم، هیچ اقدام جدی برای اجرا و انجام امور این اعضاء انجام نداده و فعالیت آنها معلق مانده است.
وی یادآور شد طی مدت یکسال گذشته که درگیر اختلاف‌نظرها و سیاست‌های یکه تازی سندیکای آسانسور بوده‌ایم، اجرای اقدامات تسهیل‌کننده ما در این صنف برای متقاضیان با سنگ‌اندازی‌ها و شکایت‌های بی‌دلیل متوقف شده است و اعضای صنف نیز نیز واقعاَ سردرگم شده‌اند.
ایلخانی یادآور شد: بر اساس تبصره ۷ ماده ۲۱ قانون، درخواست آنها مبنی بر راه‌اندازی اتحادیه کشوری خلاف قانون است و این امر باید ابتدا در سطح استان، سپس شهر و در نهایت کشوری راه‌اندازی شود، در حالی که آنها می‌خواهند از همین ابتدای کار قدم در پایان کار بگذارند و متاسفانه طی اقدامی نامعقول و غیرانسانی اقدام به مسدود کردن سایت نیز کرده‌اند. در حالی که ما طی این مدت موفق به برداشتن گام‌های بسیار مثبتی در این حوزه مانند اخذ استانداردهای لازم در حوزه آسانسور، بازدید رایگان کلیه آسانسورها و استانداردسازی آنها، برگزاری کلاس‌های آموزشی فنی حرفه‌ای در مراکز معتبر و ارائه گواهینامه در سطح بین‌الملل و غیره برداشته‌ایم، اما متاسفانه با اقدمات خودسر صنف با وجود درخواست مقامات از همکاری با ما از انجام بازمانده‌اند و ما نیز از ادامه کار بازمانده‌ایم.
وی خاطرنشان کرد:  طبق ماده ۵ اتاق بازرگانی، سندیکا تنها مجاز به انجام واردات و صادرات است اما سندیکا اقدام به انجام امور حقوقی بر اساس روابط نیز می‌کرده که خلاف قانون است و در این راستا با اصرار در صدد راه‌اندازی اتحادیه کشوری هستند تا کلیه مراجعان را ملزم به عضویت در سندیکا کنند و به‌این ترتیب کلیه درخواست‌کنندگان برای جواز مجبور به حضور و عضویت در سندیکا و پرداخت حق عضویت می‌شوند و مسلماَ این امر قانونی نیست و متاسفانه رسیدگی نیز نمی‌شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;