افزایش انتقال گاز در شمالغرب کشور

به گزارش تاسیسات نیوز، مدير منطقه هشت عمليات انتقال گاز کشور گفت: ميزان گاز انتقالي از اين منطقه جهت مصارف خانگي، نيروگاه‌ها، صنايع و صادرات در 12 ماهه سال گذشته، افزون بر 29 ميليارد مترمکعب بوده که افزايش 7 درصدي را نسبت به مدت مشابه سال 95 نشان مي دهد.

يداله بايبوردي روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا اعلام کرد: افزون بر 11 ميليارد متر مکعب از گاز منتقل شده از اين منطقه در سال گذشته از طريق پايانه هاي مرزي صادر شده است.


وي گفت: در مدت ياد شده بيش از 17 ميليارد مترمکعب گاز به شرکت هاي گاز استان هاي آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، اربيل، گيلان، زنجان و کردستان جهت مصارف خانگي، صنايع و نيروگاه ها تحويل شد.


وي اظهارکرد: با انجام عمليات نگهداري، تعمير و رفع معايب به موقع تاسيسات و آماده به کار نگهداشتن خطوط لوله گاز، عمليات انتقال گاز در منطقه هشت در سال گذشته با موفقيت و بدون وقفه انجام شد.


ماموريت منطقه هشت عمليات انتقال گاز کشور دريافت گاز طبيعي از مناطق 3، 7 و 9 و منابع خارجي (جمهوري آذربايجان) و انتقال ايمن، پايدار، بهره ور و پاک به مبادي مصارف داخلي کشور و پايانه هاي صادراتي (کشورهاي ترکيه، جمهوري خود مختار نخجوان و جمهوري ارمنستان) همچنين بهره برداري و نگهداري خطوط لوله است.


منطقه هشت انتقال گاز يکي از مناطق 10 گانه شرکت انتقال گاز ايران است که با 3700 کيلومتر خط انتقال و 9 تاسيسات تقويت فشار، گاز تحويلي از مبادي توليد را به استان هاي آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، اردبيل و بخشي از استان هاي زنجان، کردستان و گيلان و پايانه صادراتي انتقال مي دهد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;