استفاده از بخاری‌های چکه‌ای ممنوع

 

  مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان اردبیل استفاده از بخاری‌های غیر استاندارد چکه‌ای را در مدارس استان اردبیل ممنوع اعلام کرد.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، یاور وحدتی‌پور اظهار داشت: در سه سال گذشته 2 هزار و 81 بخاری استاندارد کاربراتوردار در بین مدارس استان اردبیل توزیع شده و این روند همچنان با قوت ادامه دارد.

 

وی با بیان اینکه تنها در سال جاری یک هزار و 600 بخاری استاندارد بین مدارس توزیع شده است، ادامه داد: در انبارهای ما نیز به میزان کافی بخاری استاندارد کاربراتوردار وجود دارد و مشکلی از این بابت نداریم.

 

این مسئول در خصوص نحوه توزیع بخاری‌های استاندارد در سطح مدارس خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر به حد کافی این بخاری‌های استاندارد را در اختیار داریم که در صورت نیاز آموزش و پرورش مناطق و نواحی می‌توانند بخاری مورد نیاز خود را درخواست کرده و دریافت کنند.

 

به گزارش فارس، مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان اردبیل با بیان اینکه با این اقدامات سعی خواهد شد از بروز مشکلات و حوادث احتمالی جلوگیری شود، تصریح کرد: دانش‌آموزان که سرمایه‌های این کشور هستند، می‌توانند با خیال آسوده و بدون خطر به موارد درسی خود توجه کرده و نگرانی از این بابت متوجه خانواده‌ها و دانش‌آموزان نخواهد شد.

 

وحدتی‌پور افزود: به هیچ وجه ممکن نباید در مدارس از بخاری‌های چکه‌ای نفتی استفاده شود که امید داریم با مدیریت و بررسی دقیق در هیچ مدرسه‌ای به ویژه مدارس شبانه‌روزی به دلیل بیتوته کردن دانش‌‌آموزان از این بخاری‌ها استفاده نشود.

 

وی بیان داشت: با همکاری شرکت گاز استان اردبیل 142 مدرسه از مدارس استان به سیستم تأسیسات حرارتی مجهز می‌شوند و بر اساس اولویت، این اداره‌کل لیست مدارس حائز شرایط در این زمینه را به مدیریت شرکت گاز استان اردبیل تحویل می‌دهد.

 

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان اردبیل در پایان خواستار تشکیل اکیپ اتفاقات تأسیسات حرارتی به صورت متمرکز در چهار منطقه شد و گفت: در صورت لزوم در حداقل زمان ممکن خدمات لازم به مدارس داده می‌شود تا از بروز حوادث ناگوار جلوگیری شود.

 

* 142 مدرسه گازکشی می‌شود

 

در ادامه این جلسه، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز اظهار داشت: بخاری‌های استاندارد در بین مدارس استان اردبیل توزیع شده و با مدیریت و بررسی دقیق در هیچ مدرسه‌ای مخصوصاً مدارس شبانه‌روزی به دلیل بیتوته کردن دانش‌‌آموزان نباید از بخاری‌های چکه‌ای استفاده شود.

 

احمد محمودزاده بیان داشت: در کنار کارهایی که آموزش و پرورش با همکاری نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل انجام داده، نیاز به خرید بخاری‌های استاندارد، تعمیر سیستم حرارتی، خرید پکیج، توجیه همکاران در تابستان و برگزاری جلسات توجیهی مدیران و معاونان مدارس در نواحی و مناطق مورد انتظار است.

 

وی ابراز داشت: با همکاری شرکت گاز استان اردبیل 100 مدرسه روستایی و 42 مدرسه شهری در راستای مصوبه شورای آموزش و پرورش گاز‌کشی می‌شود که به ازای هر مدرسه 5 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

 

این مسئول به تشکیل کمیته‌ای متشکل از فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، آموزش و پرورش و نوسازی با هدف بررسی تأسیسات و سیستم‌های حرارتی کلیه مدارس استان اردبیل اشاره کرد و افزود: در این زمینه راهکارهای قانونی و اجرایی در نظر گرفته شده است.

 

در ادامه این جلسه کارشناسان نوسازی توضیحاتی را در خصوص موارد ایمنی لازم در استفاده بهینه از بخاری‌های استاندارد و پکیج و موتورخانه ارائه کردند.

 

انتهای پیام/

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;