از الف تا ی مدیریت یک کارخانه در ۱۲ فصل

 

این کتاب، با ارائه مسائل و حل آن‌ها، همچنین با مطرح کردن پرسش‌هایی در انتهای هر فصل، کوشیده است تا خواننده خود را به چالشی علمی ببرد و او را در فهم مباحث هر فصل یاری کند.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  کتاب «اصول مدیریت کارخانه» شامل مطالبی توصیفی و تحلیلی و به نوعی دایره‌المعارف مدیریت کارخانه محسوب می‌شود که با رویکرد “کارخانه در کلاس جهانی” تألیف شده است. کتاب با تببین ساختار سازمان‌های تولیدی آغاز می‌شود و سپس به شرح جریان مواد و پشتیبانی، برنامه‌ریزی ظرفیت، مکان‌یابی تاسیسات و دیگر موضوعات مدیریت کارخانه می‌پردازد و با توصیف ابزارهای تجزیه‌وتحلیل به پایان می‌برد. این کتاب، با ارائه مسائل و حل آن‌ها، همچنین با مطرح کردن پرسش‌هایی در انتهای هر فصل، کوشیده است تا خواننده خود را به چالشی علمی ببرد و او را در فهم مباحث هر فصل یاری کند. این کتاب نوشته حسن فارسیجانی و علیرضا حسین بیگی است و انتشارات سازمان مدیریت صنعتی روانه بازار نشر کرده است.

کتاب مدیریت کارخانه برای کارخانه‌دارن، مدیران تولیدی، دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، در رشته‌های مختلف مدیریت و صنایع و سایر علاقه مندان به این موضوع توصیه می‌شود. این کتاب از 12 فصل تشکیل شده است: «ساختار سازمان‌های تولیدی، جریان مواد و پشتیبانی، برنامه‌ریزی ظرفیت، مکان‌یابی تأسیسات، عملیات انبارداری، کارخانه در کلاس جهانی، مفاهیم توسعه محصولات جدید، طرح گسترش کارخانه، برنامه‌ریزی تسطیح ظرفیت، برنامه زمانبندی تولید، انعطاف‌پذیری در تولید، ابزارهای تجزیه وتحلیل در تصمیم‌گیری». بنابراین گزارش، این کتاب از الف تا ی مدیریت یک کارخانه را با ذکر مسائل و مثال های عینی تشریح می کند و برای مدیران و مهندسان سازمان های تولیدی مفید است.

ناشر در شرح این کتاب آورده است: «امروزه، با رشد تکنولوژی و فناوری‌های مدیریت کارخانه، تصمیم‌گیری برای مدیریت کارخانه به مراتب پیچیده و دشوارتر از قبل شده. علاوه بر تغییرات سریع محیط تولیدی، آن چه بر دشواری این وظیفه می‌افزاید تغییرات غیر منتظره در درون سازمان، از لحاظ توانایی‌ها و امکانات و تجهیزات، است. علم مدیریت، همراه و همگام با کاروان علوم، پیوسته، در حال پیشرفت، شکوفایی و نوآوری است و در دهه‌های اخیر، در حوزه‌ی علم مدیریت کارخانه، با ارائه‌ مفاهیم نوینی از تولید در کلاس جهانی شیوه‌های مرسوم را در تمامی ابعاد دست‌خوش تغییر و تحول کرده است.

دستیابی به آخرین یافته‌ها و آشنایی با نگر‌شهای جدید، در هر حوزه‌ی علمی و مجهز شدن به دانش نوین نیازمند ابزارهای کارآمدی است که دسترسی آسان علاقه‌مندان را به مطالب جدید هموار ‌کند. متاسفانه در کشور ما کتاب‌های موجود در این زمینه بسیار اندک‌اند در حالی که رویکرد‌ها و شیوه‌های مدیریت کارخانه دائما به روز می‌شوند. احساس همین خلاء باعث شد تا دکتر حسن فارسیجانی، از دانش‌یاران دانشگاه شهید بهشتی، با همراهی علیرضا حسین بیگی کتابی در این زمینه تألیف کنند.

 

این کتاب در 400 صفحه و با قیمت 13000 تومان در قطع وزیری تالیف و توسط سازمان مدیریت صنعتی کشور منتشر شده است.

 

 پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;