خسارت 5 میلیارد تومانی بارندگی‌ها به تاسیسات آبرسانی و راه‌های روستایی خوزستان

 

مدیرکل امور عشایر خوزستان گفت: بارندگی‌های اخیر خساراتی را به تاسیسات آبرسانی و راه‌های روستایی وارد کرده و میزان خسارت وارد شده اولیه از این عوامل، 5 میلیارد تومان برآورد شده است.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، علیرحم کریمی عنوان‌کرد: باتوجه به این‌که بیشتر عشایر در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور ساکن شده‌اند و وضعیت جاده‌های آن‌ها خاکی و شوسه است، بارندگی‌های اخیر خسارات جدی را به راه‌های مناطق عشایری وارد کرد که تردد آن‌ها را سخت و با مشکل مواجه کرده است.

 

وی افزود: در تلاش هستیم که مشکلات راه‌های عشایر را حل کنیم اما در این میان نیاز به اعتبارات است که جاده‌های تردد عشایر را بازسازی کنیم. اعتبارات مورد نیاز باید از سوی مدیریت ستاد بحران استانداری اختصاص ‌یابد.

 

به گزارش ایسنا، مدیرکل امور عشایر خوزستان بیان‌کرد: خساراتی نیز به تاسیسات آب شرب مناطق عشایری وارد شد که این خسارات در کل مناطقی که عشایر ساکن هستند، مشاهده شده که به لوله‌های انتقال آب و ایستگاه‌های پمپاژ، آسیب رسانده است. اعتبار مورد نیاز بازسازی تاسیسات آبرسانی نیز از سوی مدیریت بحران ابلاغ می‌شود.

 

کریمی با اشاره به خدمات رسانی‌هایی که در ماه اخیر برای عشایر انجام شده است، خاطرنشان‌کرد: آب شرب مورد نیاز عشایر با استفاده از تانکرهای سیار به کلیه مناطق فرستاده شد. این اقدام با استفاده از اعتبارات استانی به مبلغ 400 میلیون تومان در سطح استان هزینه شد.

 

وی ادامه‌داد: 2 هزار تن علوفه دامی شامل جو، کنسانتره، ذرت علوفه‌ای و سبوس نیز از طریق اتحادیه‌ها و تشکل‌های عشایر در اختیار عشایر قرار داده شد.

 

مدیرکل امور عشایر خوزستان اظهارکرد: این تشکل‌ها غیردولتی هستند و با دریافت تسهیلات از بانک‌ها، علوفه‌های دامی مورد نیاز عشایر را خریداری و با قیمت‌های مناسب در اختیار عشایر می‌گذارند.

 

انتهای پیام

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;