چطور کولر مورد نیاز خود را انتخاب کنیم

خرید کولر گازی شاید هزینه زیادی لازم داشته باشد، اما با اندکی مطالعه درباره کولر گازی می توانید کارتان را راحت کنید
کولر گازی با چه توان و ظرفیتی بخریم؟
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، فرقی نمی‌کند جارو برقی بخواهید بخرید یا کولر گازی، باید میزان توان لوازم خانگی متناسب با محلی باشد که می‌خواهید از آن استفاده کنید. بالا بودن توان کولر گازی نمی‌تواند برای همه مزیت داشته باشد، چراکه اگر یک کولر گازی با توان بالا را در یک اتاق کوچک نصب کنید، دمای اتاقتان بیش از اندازه سرد یا گرم خواهد شد. برای همین بهتر است کولر گازی که انتخاب می‌کنید، متناسب با ابعاد خانه یا محل کارتان باشد.
ظرفیت سرمایش کولر‌های گازی با واحدی به نام BTU اندازه‌گیری می‌شود که مخفف British Thermal Unit است. کولر‌های گازی ظرفیتی بین ۱۰ تا ۳۰ هزار BTU توان دارند و عموما آن‌ها را بر اساس ظرفیت سرمایش نام‌گذاری می‌کنند.
کولر‌های گازی ۱۰ هزار برای محیط‌های کوچک مثل مثل دفتر کار مناسب‌اند و نهایتا می‌توانند تا ۳۵ متر مربع مساحت را پوشش دهند. کولر‌های ۱۲ هزار برای سالن‌های بین ۳۵ تا ۵۰ متر مناسب هستتند و کولر‌های ۱۶ هزار می‌توانند تا ۷۵ متر مربع را پوشش دهند.
اگر محیطی که می‌خواهید کولر گازی را در آن نصب کنید بزرگ‌تر از این حرف‌هاست، باید سراغ کولر‌های گازی ۱۸ هزار بروید که تا ۱۱۰ متر را پوشش می‌دهند. برای سالن‌هایی که بین ۱۱۰ تا ۱۵۰ متر مساحت دارند باید از کولر‌های ۲۴ هزار استفاده کنید و در آخر برای محیط‌های خیلی بزرگ، چاره‌ای جز استفاده از کولر‌های ۲۸ و ۳۰ هزار ندارید.
توجه داشته باشید که اگر یک کولر گازی ۳۰ هزار را در یک اتاق کوچک نصب کنید، نه‌تن‌ها برای خرید کولر گازی خرج اضافه کرده‌اید، بلکه چنین کولر گازی نمی‌تواند انتظار شما را برآورده کند. علاوه بر گران بودن، صدای آن تقریبا بیشتر است و مصرف برق بالاتری دارد. با انتخاب نادرست کولرگازی و رعایت نکردن تناسب مساحت محیط و ظرفیت کولر گازی، بدون هیچ دلیلی متحمل این هزینه‌ها خواهید شد.
همچنین متراژ محیط تنها فاکتور برای انتخاب ظرفیت کولر گازی نیست. خیلی فرق می‌کند خانه شما وسط کویر باشد، یا در دامنه کوه. برای همین بهتر است نهایتا برای انتخاب کولر گازی مناسب روی مشاوره متخصص‌ها و پشتیبانی شرکت‌های فروش کولر گازی حساب باز کنید.
پرتاب باد کولر گازی چقدر باشد؟
میزان پرتاب باد کولر گازی مثل ظرفیت سرمایش آن باید با محیطی که می‌خواهید کولر گازی را در آن نصیب کنید، متناسب باشد. ممکن است در محیط‌های مستطیل شکل، لازم باشد از کولر‌های گازی با بیشترین قدرت پرتاب باد استفاده کنید. در طرف مقابل، اگر فاصله بین دو دیوار نهایتا هشت متر است، نیازی به کولر‌های گازی با قدرت پرتاب باد ۲۰ متر ندارید. قدرت پرتاب باد کولر‌های گازی موجود در بازار دست کم هشت متر است.
چطور با صدای کولر گازی کنار بیاییم؟
یکی از مهمترین نکاتی که موقع خرید کولر گازی باید به آن دقت کنید، میزان صدای کولر گازی است. اگر خوابتان سبک است، اصلا سمت کولر‌های گازی پر صدا نروید. میزان صدای کولر‌های گازی بر اساس دسی‌بل اندازه‌گیری می‌شود. اگر می‌خواهید بدانید یک کولر گازی دقیقا چقدر صدا دارد، باید بگویم صدای نفس کشیدن شما حدود ۱۰ دسی‌بل است. هر یک واحد افزایش دسی‌بل، میزان صدا را ۱۰ برابر می‌کند.
زنگ تلفن، ماشین ظرفشویی و همهمه فروشگاه تقریبا ۶۰ دسی‌بل صدا دارند وصدای حرف زدن آدم‌ها از فاصله یک متر تقریبا ۵۰ دسی‌بل است. خرید یک کولر گازی با میزان صدای ۵۵ دسی‌بل، مثل این است که شما یک نفر را در خانه استخدام کنید که ۲۴ ساعته برایتان صحبت می‌کند و بعید است اجازه دهد خواب راحتی داشته باشید. برای همین بهتر است قبل از خرید کولر گازی به میزان صدایی که تولید می‌کند توجه داشته باشید. در غیر این صورت کار به جایی می‌رسد که گرمای هوا را به تحمل کردن صدای کولر گازی ترجیح دهید.
منبع فرارو
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;