آنچه باید در خرید کولر گازی بدانید

خرید کولر گازی شاید هزینه زیادی لازم داشته باشد، اما اگر قبل از خرید همه چیز را در مورد ویژگی‌ها و اصطلاحات کولر‌های گازی بدانید، می‌توانید تا حد زیادی کارتان را در خرید کولر‌های گازی راحت کنید و خرج‌های اضافه برای خرید کولر‌های گازی را به کلی حذف کنید. با این کار نه تنها می‌توانید انتخاب درست‌تری در خرید کولر‌های گازی داشته باشید، در بلند مدت می‌توانید هزینه‌های قبض برق را به شکل چشمگیری کاهش دهید تا دیگر از بابت مصرف برق بالای کولر‌های گازی نگرانی نداشته باشید. در این گزارش همه آن چیزی که باید موقع خرید کولر‌های گازی در مورد ویژگی‌های آن‌ها بدانید را آورده‌ایم.
کولر گازی پنجره‌ای بخریم یا اسپلیت؟
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، موقع خرید کولر گازی همه چیز به بودجه شما بستگی دارد. اول از همه باید با خودتان روراست باشید و مشخص کنید که تا چه حد می‌خواهید برای خرید کولر گازی پول خرج کنید. کولر‌های گازی عموما دو نوع دارند و به صورت یک تکه و پنجره‌ای یا دو تکه و اسپلیت تولید می‌شوند. کولر‌های پنجره‌ای کمترین دردسر را دارند. پنجره را باز می‌کنید و آن را لبه پنجره می‌گذارید. دیگر نه نیاز به نصب کولر روی دیوار است، نه نیاز به رد کردن سیم و لوله بین یونیت‌های داخلی و بیرونی. قیمتشان هم خیلی کمتر از کولر‌های اسپلیت است، اما اگر سراغ خرید این کولر‌های گازی می‌روید، باید با آرامش خانه خداحافظی کنید.
این کولر‌های گازی با سر و صدای زیادی که دارند حتی یک لحظه نمی‌گذارند خواب راحت داشته باشید و کار به جایی می‌رسد که عرق ریختن را به تحمل صدای آن‌ها ترجیح دهید. مشکلات کولر پنجره‌ای به سر و صدا ختم نمی‌شود و سر ماه که نگاهی به قبض برق بیاندازید، می‌بینید چه کلاه گشادی سرتان رفته. مصرف برق کولر‌های گازی پنجره‌ای عموما خیلی بیشتر از کولر‌های اسپلیت است و از این نظر می‌توانید خرید کولر اسپلیت را به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت ببینید.
کولر‌های اسپلیت علاوه بر یونیت داخلی، یک یونیت خارجی دارند که از طریق آن حرارت و رطوبت را به خارج خانه منتقل می‌کنند. فاصله بین این دو یونیت به نوع کولر گازی اسپلیت بستگی دارد. اگر فاصله هال خانه تا نزدیک‌ترین پنجره بیشتر از ۲۰ متر است، همین حالا فکر خرید کولر گازی اسپلیت را از سرتان بیرون کنید. چراکه هرچه فاصله بین دو یونیت بیشتر باشد، هم بازدهی کولر گازی کمتر می‌شود و هم نصب آن دردسر بیشتری دارد. مگر اینکه سراغ کولر‌های گازی با قالیت عملکرد در فاصله بیشتر از ۲۰ متر بروید که درچنین حالتی خرجتان خیلی بیشتر خواهد شد. با این حال یک خبر خوب برایتان دارم. اگر خواستید چند کولر گازی در خانه داشته باشید، لازم نیست برای هر کدامشان یک یونیت خارجی بگذارید و می‌توانید همه اسپلیت‌ها را به یک یونیت خارجی متصل کنید.
علاوه بر کولر‌های گازی پنجره‌ای و اسپلیت، ممکن است در بازار چشمتان به کولر‌های گازی پرتابل و ایستاده هم بیافتد، اما عموما از این کولر‌های گازی برای مصارف اداری و صنعتی استفاده می‌کنند و کمتر کسی کولر ایستاده را گوشه اتاق می‌گذارد.
هرگز روی دست به آچار بودنتان حساب نکنید
حتی اگر در کار‌های فنی استاد هستید، بیخیال نصب کولر گازی شوید و این کار را به نصاب‌های این حوزه بسپارید. هرچقدر هم که دست به آچار باشید، بعید است بتوانید به تنهایی از پس نصب کولر بربیایید. این کار سختی‌های خودش را دارد و کسی جز نصاب کولر گازی نمی‌تواند آن را به درستی انجام دهد.
سمت کولر‌های بدون اینورتر نروید!
کولر‌های گازی بعضا یک قطعه جداگانه به نام اینورتر دارند که روی کمپرسور نصب می‌شود. وقتی برای کولر‌های گازی یک دمای مشخص تعیین می‌کنید و می‌خواهید محیط خانه را در آن دما نگه دارد، دو اتفاق ممکن است بیافتد. کولر‌های بدون اینورتر وقتی به دمای ایده‌آل شما می‌رسند خاموش می‌شوند و بعد از اینکه دوباره هوا گرم شد مجددا شروع به کار می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود کولر‌های گازی بدون اینورتر در طول شبانه روز چند بار روشن و خاموش شوند و از آنجا که بیشترین مصرف برق یک محصول به زمان روشن شدن آن مربوط می‌شود، این مسئله باعث افزایش مصرف برق در کولر گازی می‌شود.
کولر‌های دارای اینورتر کلا رفتار دیگری دارند. آن‌ها وقتی به دمای ایده‌آل خانه می‌رسند به جای خاموش شدن، توان کولر را کاهش می‌دهند. در چنین حالتی دیگر شاهد روشن و خاموش شدن کولر گازی و سرد و گرم شدن محیط نیستیم و کولر گازی می‌تواند دمای محیط را به یک فاصله نسبتا خوبی از دمای ایده‌آل ما حفظ کند.
منبع فرارو
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;