آغاز تولید بنزین در پالایشگاه ال پالیتوی ونزوئلا

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی گفت: اکنون در پالایشگاه ال پالیتو ونزوئلا از کاتالیست ایرانی استفاده می‌شود و تولید بنزین را در این پالایشگاه آغاز کرده‌ایم.
به گزارش تاسیسات نیوز، جلیل سالاری امروز در همایش انتقال فناوری و تولید بومی کاتالیست‌های پالایشی، پتروشیمی و گازی با بیان اینکه در دهه ۷۰ به کاتالیست نیاز داشتیم ولی به دلیل تحریم برای دسترسی به آن با مشکل مواجه بودیم، اظهار کرد: علی رغم اینکه چندین سال تغییر و توسعه داشتیم اما اتفاقی در این حوزه نیفتاد.
وی با بیان اینکه برای همکاری با شرکت‌های هندی نیز ورود کردیم تا در تامین سوخت مشکلی نداشته باشیم، گفت: شرایط تحریم کمک کرد بتوانیم برای واحدهای پالایشی کاتالیست تولید کنیم.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه با داخلی‌سازی بخش زیادی از کاتالیست‌های صنایع نفتی، امروز ظرفیت ورود ایران به عرصه صادرات کاتالیست صنایع نفتی و تأمین نیاز کشورهای همسایه فراهم است، گفت: امروز می‌توانیم کاتالیست تولید داخلی را به دیگر کشورها صادر کنیم و در پروژه فراسرزمینی ال‌پالیتو نیز از کاتالیست ایرانی استفاده کردیم.
سالاری با تأکید بر اینکه با اتکا به توان داخلی و پذیرش ریسک، توانستیم در این زمینه به توان داخل متکی شویم، اظهار کرد: مصرف کنونی کاتالیست صنایع نفتی حدود ۲۶ هزار تن است، اما با توجه به راه‌اندازی واحدهای ارتقای کیفی نفت کوره در پالایشگاه‌های نفت، این نیاز رو به فزونی است و می‌تواند زمینه همکاری بیش از پیش شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی با شرکت‌های خارجی را فراهم کند.
وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم از این طریق در یک فرایند رقابتی، امکانات داخلی را برای تولید دیگر کاتالیست‌ها فراهم کنیم و افزون بر آن در زمینه صادرات کاتالیست تولید داخلی به‌ویژه به کشورهای همسایه ورود کنیم، گفت: در زمینه مبادلات ارزی نیز مشکلی نداریم، امیدواریم با نهایی‌شدن این تفاهم‌نامه‌ و به‌سرانجام‌رسیدن آن، زمینه بومی‌سازی گروه‌های کاتالیستی ۵ و ۶ را نیز مهیا کنیم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;