آشنایی با مشاغل تعمیرات کولر و برقکار ساختمان

شغل برق ساختمان و تعمیرات کولرگازی جز مشاغل پردرآمد در کشور محسوب می شوند و همه ساله بسیاری از افراد به دلیل بازار کار عالی این مشاغل خود را برای ورود به این مشاغل آماده می کنند.
به گزارش تاسیسات نیوز، شغل برق ساختمان با توجه به نقش مهم برق در ساختمان ها همواره از بازار کار خوبی برخوردار می باشد. امروزه نیز با توجه به افزایش پروژه های ساختمانی بازار کار این شغل رونق بیشتری یافته و متخصصان این حوزه از درآمد خوبی برخوردار می باشند.
افزایش تقاضا برای نصب کولرهای گازی شغل تعمیرات کولر گازی را به یکی از مشاغل فنی پردرآمد تبدیل کرده است. شغلی که با توجه به اینکه در سال های آینده این وسیله جایگزین دیگر سیستم های تهویه خواهد شد، بازار کار آن رونق بیشتری خواهد داشت.
چگونه وارد بازار کار برق ساختمان و تعمیرات کولر گازی شویم؟
برقکار ساختمان شخصی است که می بایست مهارت لازم در نصب انواع سیستم های برق و روشنایی داشته و بتواند انواع سیستم های امنیتی و رفاهی از قبیل دوربین مداربسته، اعلام حریق، دزدگیر و غیره را نصب نماید. همچنین برقکار ساختمان می بایست مشکلات به وجود آمده در سیستم برق ساختمان را شناسایی و به خوبی رفع نماید.
تعمیرکار کولر گازی نیز شخصی است که باید انواع مشکلات در کولر گازی را شناسایی کرده و آن را عیب یابی و تعمیر نماید. سرویس کولر گازی، شناخت قطعات کولر و مهارت در تعویض قطعات و تعمیر آنها، توانایی شارژ کولرگازی، توانایی تعمیر برد کولر گازی  برخی از وظایفی است که تعمیرکار کولر گازی باید با آن آشنا باشد.
با توجه به حساس بودن برق ساختمان همچنین تخصصی بودن تعمیرات کولرگازی ورود به این مشاغل نیازمند آموزش برق ساختمان و آموزش کولر گازی کسب مهارت های مربوط به آن می باشد.
برای یادگیری مهارت های این مشاغل راه های متفاوتی وجود دارد، می توانید مدت زمانی را نزد یک برق کار ماهر ساختمان و تعمیرکار حرفه ای کولر شاگردی کنید و مهارت های لازم این مشاغل را یاد بگیرید.
این روش نیاز به مدت زمانی طولانی حدود ۶ ماه تا یک سال دارد. این روش چندان توصیه نمی شود زیرا برق کاری ساختمان و تعمیر کولر گازی نکات بسیاری دارد که در این روش نمی توانید با تمامی این نکات آشنا شوید.
روش دیگر شرکت در دوره آموزش برق ساختمان و آموزش تعمیر کولر گازی در آموزشگاهی معتبر است. در این مراکز آموزشی می توانید در مدت زمان کوتاهی به صورت عملی با صفر تا صد برق ساختمان و تعمیرات کولر گازی آشنا شده و وارد بازار کار شوید.
مزایای شرکت در دوره های آموزشی برق و تعمیر کولر گازی
شرکت در دوره های آموزشی تعمیرات کولر گازی و برق ساختمان مزایای بسیاری را به همراه دارد. در این دوره های آموزشی این امکان برای شما فراهم شده تا در محیطی شبیه به محیط واقعی کار با برق کشی ساختمان و نصب سیستم های امنیتی آشنا شوید.
شما می توانید زیر نظر اساتید دوره که از تجربه بالایی در این زمینه برخوردار می باشند کلیه مشکلات کولر گازی و طریقه عیب یابی و تعمیر آن را تمرین کرده و به رفع اشکال بپردازید.
ضمن اینکه آموزشگاه های فنی حرفه ای پس از پایان دوره نیز مدرک معتبر فنی حرفه ای در اختیار شما قرار داده و از طریق این مدرک می توانید به استخدام مراکز مربوط به این مشاغل درآیید. ارائه پشتیبانی پس از پایان دوره از دیگر مزایای شرکت در این دوره های آموزشی می باشد.
دوره های برق ساختمان و تعمیرات کولر گازی کجا ثبت نام کنیم؟
امروزه آموزشگاه های متعددی در کشور دوره های برق و کولرگازی را برگزار می نماید. انتخاب آموزشگاه یکی از موضوعات مهمی است که می بایست مورد توجه قرار گیرد.
توصیه می کنیم هنگام انتخاب آموزشگاه برای گذراندن دوره های فوق به مناسب بودن فضای آموزشی آموزشگاه، تخصص و سابقه اساتید دوره، سرفصل های آموزشی دوره، نوع و مدت زمان پشتیبانی، قیمت دوره توجه داشته باشید.
منبع ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;