فرهنگ‌سازی غلط برای دانش‌آموزان با رایگان شدن آب و برق مدارس

پیام باقری نایب رئیس سندیکای برق ایران ، با اشاره به طرح رایگان کردن آب و برق مدارس اظهار کرد: در مورد رایگان کردن آب و برق مدارس استنباط ناصحیحی از این طرح صورت گرفته است، در صورت رعایت الگوی مصرف از سوی مدارس، هزینه آب و برق آنها رایگان خواهد بود و در صورت عبور از الگوی مصرف شامل این طرح نخواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، نایب رئیس سندیکای برق ایران تصریح کرد: رایگان کردن آب و برق مدارس باعث فرهنگ سازی غلط برای دانش آموزان می‌شود و نسل امروز که آینده‌سازان صنعت و اقتصاد کشور هستند با این فرهنگ که آب و برق کالایی بی ارزش و رایگان است بزرگ می‌شوند و این طرز تفکر مانع جدی برای مدیریت مصرف انرژی در کشور خواهد شد.
وی افزود: راه بهتر این است که مدیریت مصرف انرژی را به دانش آموزان آموزش دهیم تا نحوه صحیح استفاده از انرژی و محدودیت‌های آن را درک کنند.
در جلسه علنی ۲۵ بهمن ماه با الحاق بندی به لایحه بودجه مقرر شد در سال ۹۷، تمام مدارس دولتی وزارت آموزش و پرورش در سقف الگوی مصرف از پرداخت هزینه مصرفی آب، برق و گاز معاف باشند.
سقف الگوی مصرف طی دستورالعملی توسط وزارتخانه‌های نیرو، نفت و آموزش و پرورش تدوین و ابلاغ می‌شود. چنانچه مصارف واحد‌های آموزشی مشمول در یک دوره بیشتر از الگوی تعیین شده باشد، کل مصرف آن دوره کماکان مشمول پرداخت هزینه مصرفی خواهد شد.
رضا اردکانیان در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر در نشستی با فعالان بخش خصوصی با موضوع فرصت‌ها و چالش‌های توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران، با گلایه از رایگان شدن آب و برق مدارس اظهار کرد: علی‌رغم اینکه قرار شده بود آب و برق مدارس به دلیل سیاست‌های مدیریت وزارت نیرو اجرایی نشود، اما متأسفانه در صحن مجلس شورای اسلامی این مسئله تغییر کرد و ما شاهد بودیم که آب و برق برای مدارس رایگان شد.
منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;