اهمیت چک کردن لوله‌های ساختمان

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در افزایش عمر ساختمان موثر است لوله کشی صحیح آب و فاضلاب است.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، البته لوله کشی آب و فاضلاب نیازمند رعایت اصول و استانداردهای مختلفی است. لوله کشی استاندارد احتمال بوجود آمدن مشکلات و هزینه‌های جانبی را به حداقل ممکن خواهد رساند.
همچنین رسیدگی و چک کردن لوله‌ها باعث می‌شود تا در صورت مشاهده ترکیدگی و یا نشتی لوله‌ها سریع‌تر اقدام به تعمیر و یا تعویض لوله‌ها کرده و از خسارت‌های بیشتر جلوگیری کنیم.
در صورتی که متوجه ترکیدگی لوله‌ها نشویم ممکن است آب به دیوارها و پی ساختمان وارد شده و موجب آسیب و نشست ساختمان شود.
با آغاز و پایان فصل سرما لوله‌ها را چک کنید
هر چند معمولا لوله ها در ساختمان های امروزی در داخل ساختمان کار گذاشته می شوند اما بهتر است قبل از شروع فصل سرما لوله‌های آب و فاضلاب بیرون ساختمان را چک کرد تا از سالم بودن و نداشتن نشتی اطمینان حاصل کرد.
همچنین می‌توان لوله‌ها را عایق‌بندی کرد تا آب در لوله‌ها یخ نزند. پس از پایان فصل سرما نیز چک کردن لوله‌ها بسیار مهم است.
زیرا ممکن است در طول زمستان لوله‌ها دچار ترکیدگی و یا نشتی شده باشند و از طریق چک کردن در پایان فصل می‌توان از سالم بودن یا نبودن آن‌ها اطمینان حاصل کرد.
با عوض کردن مغزی شیرها جلوی چکه کردن آنها را بگیرید
هر چند ظاهر شیرهای آب از فلز است اما در ساخت آنها از واشر و پلاستیک نیز استفاده شده که به مرور زمان خورده و خراب می شوند. حتما شما هم مشاهده کرده اید که گاهی شیرهای آب چکه می کنند و آب هدر می رود.
برای جلوگیری از این کار می توانید با مشاهده اولین نشانه های نشتی آب، شیرها را تعمیر و سرویس کنید.
عوض کردن مغزی شیر و یا عوض کردن واشر کمک می کند تا شیرهای مثل روز اول نو شوند و دیگر چکه نکنند.
به نشانه‌های روی دیوار و کف توجه کنید
اگر در دیوارها، سقف و یا کف ساختمان مواردی مانند نم، لکه‌های زرد و یا فرو ریختن و طبله کردن مشاهده شود، در قدم اول باید لوله‌های اطراف محل آسیب دیدگی چک شود تا در صورت ترکیدگی لوله یا نشتی لوله بتوان در اسرع وقت آن را تعمیر کرد.
ترکیدگی لوله‌ها می‌تواند به دلیل قدمی و فرسوده بودن لوله‌ها، مسدود شدن مسیر لوله‌ها در یک قسمت و… رخ دهد. تعویض لوله‌ها فرسوده و چک کردن دوره‌ای لوله‌ها توسط متخصصان لوله کشی آب و فاضلاب از اقدماتی است که می‌تواند از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری کند.
در صورت تشخیص نشتی در لوله‌ها متخصصان خدمات لوله کشی ساختمان می‌توانند با استفاده از دستگاه نشت یاب که نیازی به کندن و خراب کردن ساختمان ندارد، محل دقیق ترکیدگی یا نشتی را پیدا کنند و سپس اقدامات بعدی را انجام دهند.
از متخصص لوله بازکنی کمک بگیرید
همانطور که در بالا اشاره شد یکی از دلایل ترکیدگی لوله‌ها ممکن است گرفتگی و مسدود شدن مسیر لوله‌ها باشد که باعث می‌شود به لوله‌ها فشار وارد شود و در ادامه مشکلاتی مثل ترکیدگی یا نشتی پیش بیاید.
در این صورت متخصصان خدمات لوله‌ بازکنی و تخلیه چاه می‌توانند قبل از خسارت‌های بیشتر مشکل را حل کنند.
در صورت استشمام بوی نا مطبوع فاضلاب، چکه کردن شیرآلات و فرسودگی لوله‌های آب و فاضلاب می‌توان از متخصصان برای حل این مشکلات کمک گرفت.
منبع خبرگزاری مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;