آب شهر اردبیل کاملا بهداشتی است

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرکل آب و فاضلاب شهری استان اردبیل گفت: کیفیت آب در شهر اردبیل هیچ مشکلی ندارد و نظارت‏های اداره کل بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تاییدکننده این مطلب است.





علی خاک‏نژاد گفت: تصفیه ‏خانه شهر اردبیل نیز با ظرفیت حداکثری در حال فعالیت است.وی یادآور شد: 80 درصد آب شرب اردبیل از سد یامچی تامین می‏شود و 20 درصد باقی‏مانده از چاه ‏های منطقه آبی‏بیگلو در مخزن‏ها تجمیع می‏شود و بعد از تصفیه با هم مخلوط شده و در اختیار همشهریان قرار می‏گیرد.





مدیرکل آب و فاضلاب شهری استان اعلام کرد: کیفیت آب در هیچ کدام از مناطق شهر با هم متفاوت نیست و از چند ماه گذشته به خاطر افت فشار آب در محلات اطراف اردبیل خط لوله این مناطق به مرکز وصل شد و روند انجام این کار تا 6 ماه آینده ادامه خواهد داشت و بعد از آن مشکلی از بابت افت فشار نخواهیم داشت.





خاک‏نژاد با اشاره به اینکه قبلا مشکلاتی از بابت کیفیت آب در شهر اردبیل وجود داشت، ادامه داد: بعد از استقرار بارج‏های شناور در سد یامچی که کار مخلوط کردن و همگن‏سازی لایه‏ های مختلف آب را انجام می‏دهند این مشکل رفع شد.وی اظهار کرد: با توجه به افزایش جمعیت در شهر اردبیل در سال‏های گذشته و تقاضای فراوان مردم در حوزه آب نیاز به مدل دوم فاضلاب اردبیل از مدت‏ها قبل بررسی شد و پیگیری‏های لازم برای احداث آن در آینده نزدیک انجام شده است.






مدیرکل آب و فاضلاب شهری اردبیل به طرح فاضلاب شهر نیر اشاره کرد و ادامه داد: تخصیص اعتبارات برای احداث فاضلاب شهر نیر طبق پیش‏بینی‏ها محقق نشده و این کندی کار را به دنبال داشته ولی خوشبختانه پیگیری‏های استاندار و نمایندگان استان نتیجه‏بخش بوده و تا پایان سال به نتیجه می‌رسد.





خاک‏نژاد به بحران آب در کشور اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه به علت شرایط جغرافیایی و بارندگی‏های نسبتا مناسب در استان این مشکل به صورت ملموس در این منطقه مشاهده نمی‏شود ولی در صورت عدم توجه مردم و مسوولان به استفاده مناسب از آب این موضوع می‏تواند تبعات جبران‏ناپذیری در آینده داشته باشد.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;