رییس جمهور عزیز!

روح الله واصف
سربیر تاسیسات نیوز

همکاران گرامی سلام و خداقوت
در هفته گذشته رییس جمهور ما دیداری از وزارت مسکن و شهرسازی داشت و گله و شکایت شدیدی از ساختمان‌سازی نادرست در ایران داشتند.
چرا صدای واحدی ساختمانی در واحد دیگر شنیده می‌شود و چند مورد دیگر. در نهایت ایشان از وزارت مسکن خواستند که کاری کنند و به فکر چاره باشند.
این نگرانی ایشان و توجه به یکی از مهم‌ترین جنبه‌های آسایشی مردم بسیار مهم و قابل توجه است و حتی در خور تقدیر.
به راستی نقش وزارت مسکن چیست؟ آیا این وزارت عریض و طویل که به جز ساختمان‌ها باید شهرسازی هم بکند و راه‌های بین شهرها را هم بسازد باید به این موارد ورود کند؟
وزارت مسکن در بخش مسکن صرفا نقش سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی دارد و تلاش می‌کند سرمایه‌ها را به سمت درست و مناسب هدایت کند.
پس چه کسی باید مراقب باشد که صدای یک واحد مسکونی به واحد دیگر نرود؟
در دولت سازندگی و در زمانی که دولت تصمیم به واگذاری وظایف فراوانی، که بر عهده داشت، بود سازمانی تعریف و ایجاد شد به‌نام نظام‌مهندسی تا بدون دخالت در فرآیند کلان مسکن‌سازی، نظارت بر ساخت درست و اصولی ساختمان‌سازی را بر عهده بگیرد.
نظارت کند تا ساختمانی نریزد، طراحی کند تا ساختمان درست گرم و سرد شود و صلاحیت مجری را تایید کند تا ناواردی وارد این کار خطیر نشود.
اکنون چند دهه از امضای مرحوم دکتر حبیبی معاون اول وقت رییس جمهور مرحوم هاشمی رفسنجانی پای بخشنامه تاسیس نظام‌مهندسی می‌گذرد؛ اما چه کسی باعث شد که امروز رییس جمهور در سخنان خود برای نظام‌مهندسی تره هم خرد نکند و هیچ اشاره‌ای به نقش آن نکند؟
آیا ریاست محترم جمهور از سازمان نظام‌مهندسی ما هم خبر دارد؟ آیا روسای جمهور در زمانی که شهرداران به راحتی سازمان‌ها را در تمام کشور کنار گذاشتند نبودند و نشنیدند؟
کجا بودند سیاسیونی که عضو سازمان‌ها بودند ولی در بدبختی‌های سازمان‌ها فقط نگاه کردند؟ البته هر وقت که از بدنه اجرایی یا سیاستگذاری کنار گذاشته شدند سازمان محل خوبی برای آنها بود. اما فقط برای نوشیدن چای سازمان با قند جلسات آن.
آقای رییس جمهور امروز میوه درختی را میل می‌فرمایید که در تمام سال‌ها درخت آن رها که نشد هیچ، بارها تلاش شد که از ریشه درآید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;