چرا هتل آدرس دبی آتش گرفت

به گزارش تاسیسات نیوز، شرکت هایی که پنل های خارجی برای هتل های دوبی نصب می کنند می گویند بیشتر برج هایی که قبل از 2012 ساخته شده اند از روکش فلزی خارجی غیرمقاوم به حریق (non-fire-rated) استفاده کردند.

 

 

 

یک بررسی که توسط روزنامه The National امارت عربی متحده در مورد منشاء و مشخصات پنل های خارجی مورد استفاده برای ساختمان هتل انجام شد، پرسش های جدی در مورد ایمنی صدها ساختمان دیگر مطرح ساخت.

 

 

 

حریق دوباره نکاتی را در مورد پنل های کامپوزیت آلومینیومی که برای پوشش ساختمان های بلندمرتبه در سراسر کشور ساخته شده روشن کرده که با چندین آتش سوزی بلندمرتبه در امارات عربی متحده نیز ارتباط دارد.

 

 

 

مشاوران حریقی که با The National مصاحبه کردند همچنین سووالاتی در مورد کیفیت بعضی از تست های حریق که روی ساختمان ها در امارت قبل از وضع قوانین جدید ساختمان در سال 2012 انجام شده، مطرح کرده اند.

 

 

 

کارکنان شرکتی که پنل های کامپوزیت مورد استفاده برج ها را می سازند و نیز شرکتی که آنها را نصب کردند می گویند بیشتر ساختمان هایی که در سالهای اوج پیشرفت شهر ساخته شده اند از پنل های ضد حریق استفاده نکرده اند.

 

 

 

این مساله پیامدهای مهمی برای بیمه گران این ساختمان ها و نیز اتحادیه مالکان، سازندگان ملک و کسانی که در انها زندگی می کنند داشته است.

 

 

The National می گوید ورقه های کامپوزیتی که هسته پنل ها را شکل داده اند و ساختمان Address را پوشانده توسط صنایع ساختمانی Eurocon در شارجه که یک شعبه از هلدینگ بین المللی Mulk است ساخته شدند.

 

 

 

یک مدیر Eurocon تایید کرد سیستم پنل با همان مشخصاتی که در برج های مورد ازمایش حریق به نام ASTME 119 به کار رفته استفاده شده است؛ روشی که توسط انجمن آزمایش و مواد آمریکا تدوین شده است. او گفت تست در 10 ژانویه 2007 انجام شد.

 

 

 

در مراسم جشن آغاز سال نو، میلیون ها بیننده در سراسر جهان، شاهد نور خیره کننده ای بودند که به سرعت در طبقه بیستم ظاهر شد.

 

 

هنوز علت شروع آتش سوزی در این برج شناخته شده نیست.


سامر برکات، مدیر اجرایی Alumco در مصاحبه ای گفت: «دو سوم ساختمان های دوبی با پنل های کامپوزیت الومینیومی (ACP) پوشیده شده اند که ضد حریق نیستند.




ما مشخصات مطابقت و تاییدیه ها را طبق کدهای موجود ارایه کردیم. ما نمی توانیم قانونی برای خودمان ایجاد کنیم. ما نمی توانیم محصولی بسازیم که بالاتر از حد لازم باشد. طبق مقررات آن زمان، این بهترین گزینه ای بوده که ما در اختیار داشتیم.»

 

 

 

او تاکید کرد همه مصالح ساختمانی که توسط شرکت عرضه شده ضد حریق بوده و توسط مشاور تست و تایید شدند.


همچنین گفت درحالی که توجه زیادی به قابلیت احتراق پنل های ACP شده، تمرکز کمی روی سیلیکون و گسکت های پلاستیکی مورد استفاده برای نمای ساختمان که ضد حریق نیست وجود دارد.

 

 

 

همه ACP را مقصر می دانند اما هیچ قانونی وجود ندارد که به شما بگوید سیلیکون مورد استفاده باید ضد حریق باشد. این سیلیکون ضد حریق بوده و در هر برجی که ACP است یا نه قابل سوختن است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;