نجات 7 نفر از ساکنان ساختمان مسکونی از میان دود و حرارت

به گزارش تاسیسات نیوز، نیروهای آتش نشانی با حضور در محل آتش سوزی ساختمان مسکونی، 7 نفر از ساکنان که در میان دود و حرارت محبوس شده بودند را نجات دادند.


طی تماس ساکنان یک ساختمان مسکونی با سامانه 125 و اطلاع رسانی این حادثه، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان ایستگاه های 93 و 101 به همراه گروه امداد و نجات 12 و خودرو حامل دستگاه های تنفسی را ساعت 13:15 روز گذشته به خیابان شهید مدنی، کوچه زهره وند اعزام کرد.


حمید بهزادی افسر آماده منطقه شش عملیات آتش نشانی، در باره این حادثه گفت: در طبقه همکف یک ساختمان مسکونی چهار طبقه، یک واحد مسکونی 45 مترمربعی دچار آتش سوزی شده و شعله های سرکش آتش در حال سرایت به نقاط دیگر ساختمان مسکونی بود.


وی با اعلام اینکه دود بسیار غلیظی راهروها و طبقات بالایی این ساختمان را در بر گرفته بود و احتمال محبوس شدن ساکنان در محل حادثه وجود داشت، ادامه داد: نیروهای آتش نشانی به محض رسیدن به محل حادثه، به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول پس از قطع جریان اصلی برق و گاز، با بکارگیری تجهیزات تنفسی و لوله های آبرسانی عملیات مهار شعله های آتش را آغاز کردند.


افسر آماده منطقه شش عملیات آتش نشانی، اضافه کرد: همزمان گروه دیگری از آتش نشانان به منظور جستجو در محل حادثه به دستگاه های تنفسی مجهز شدند و پس از بررسی قسمت های مختلف ساختمان، 7 نفر از ساکنان شامل: سه نفر بانوی 35، 42 و 53 ساله، سه نفر مرد 21، 38 و 56 ساله و یک کودک 1 ساله را از میان دود و حرارت خارج کرده و به محلی امن انتقال دادند.


بهزادی خاطر نشان کرد: با توجه به مصدومیت یکی از ساکنان از ناحیه سر، صورت و دست ها(مرد 35 ساله)، نیروهای آتش نشانی وی را برای انتقال به مراکز درمانی در اختیار امدادگران اورژانس قرار دادند.


گفتنی است؛ علت بروز این آتش سوزی، از سوی کارشناسان علت یابی آتش نشانی تهران در دست بررسی است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;