ضرورت اجباری شدن برچسب انرژی برای تولیدکنندگان چیلر

به گزارش تاسیسات نیوز، محسن تقدسی- کارشناس مسئول استاندارد چیلرهای تراکمی در پنل «ناترازی انرژی و مدیریت سیستم برودتی» در حاشیه دومین کنفرانس بین‌المللی و پنجمین کنفرانس ملی تهویه مطبوع و تاسیسات حرارتی و برودتی،  ارائه‌ای با عنوان «برنامه ارتقا استاندارد اجباری مصرف انرژی در چیلرهای تراکمی» با بیان اینکه به غیر از افزایش تولید، تنها راه مقابله با ناترازی برق ارتقای استانداردها است، اظهار کرد: ساتبا در قسمت بهره‌وری روی یخچال و فریزر و کولر آبی و گازی در تلاش است. در این راستا برای سازمان‌های مختلف وظایفی تدوین شده؛ وظیفه وزارت نیرو و ساتبا به‌روزرسانی برچسب‌های انرژی و کمک به راه‌اندازی آزمایشگاه‌های مرجع است.
وی با تاکید بر اجباری شدن برچسب‌های انرژی گفت: برچسب انرژی یکی از راه‌های بازنگری و ارتقای استانداردها و کاهش ۳۱۵۰ مگاوات مصرف برق است. سهم چیلرها  در این میان ۶۰ مگاوات است؛   قانون ماده ۱۱ اصلاح الگوی مصرف انرژی وظیفه ارگان‌های ذی‌نفع را در این قانون مشخص کرده است.
کارشناس مسئول استاندارد چیلرهای تراکمی ساتبا، با بیان اینکه تاکنون آزمایشگاه مرجع نداشتیم و به همین دلیل اجباری شدن استاندارد مسکوت مانده بود، اظهار کرد: آزمایشگاه در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی تاسیس شده است و تولیدکنندگان چیلر می‌توانند برچسب انرژی را اخذ کنند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;