تجهیزات کاهنده مصرف آب در اختیار مردم قرار می‌گیرد

براساس تصمیم‌های شورای‌عالی آب، انشعاب شهرداری‌هایی که تا پایان سال 94 به جایگزینی انشعاب آب شرب با منابع غیرشرب اقدام نکنند، برچیده خواهد شد.




به گزارش تاسیسات نیوز، وزیر نیرو گفت: تجهیزات کاهنده مصرف آب در اختیار مردم قرار می‌گیرد و هزینه آن به‌صورت اقساط دوساله از مشترکان دریافت می‌شود.

مهندس “حمید چیت‌چیان” در حاشیه نخستین همایش سالانه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در صنعت آب و برق، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: تجهیزات کاهنده مصرف می‌تواند تا 25 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه موضوع پیشگیری از بحران و پدافند غیرعامل از اهمیت زیادی برخوردار بوده و تدابیر لازم در این‌باره اندیشیده شده است، اظهار داشت: خدمات آب و برق بایستی به‌صورت مستمر و با کیفیت در هر شرایطی برای مردم تامین شود.

وی با اشاره به نشست شب گذشته شورای‌عالی آب، گفت: در هفت سال گذشته میزان بارش‌ها در کشور 203 میلی‌متر بوده درحالی که میانگین بلند‌مدت بارش‌ها 250 میلی‌متر است.

وزیر نیرو با بیان اینکه در نشست شورای‌عالی آب تصمیم‌هایی اتخاذ شد تا براساس آن تدابیر لازم جهت عبور از مشکلات کم‌آبی تابستان سال آینده اندیشیده شود، گفت: برای شهرهایی که با تنش آبی مواجه هستند، منابع جدید سطحی و زیرزمینی فراهم خواهیم کرد.

وی همچنین با تاکید بر لزوم تفکیک آب شرب و غیرشرب برای مناطقی که دچار مشکل هستند، افزود: با در اختیار گذاشتن تجهیزات کاهنده مصرف به‌صورت اقساط دوساله به مشترکان، می‌توان تا 25 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کرد.

چیت‌چیان با بیان اینکه در برخی شهرها، شهرداری‌ها از آب شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌کنند، تصریح کرد: براساس تصمیم‌های شورای‌عالی آب، انشعاب شهرداری‌هایی که تا پایان سال 94 به جایگزینی انشعاب آب شرب با منابع غیرشرب اقدام نکنند، برچیده خواهد شد.

وی اضافه کرد: تدابیر ویژه دیگری نیز اندیشیده شده است تا باوجود کاهش بارندگی‌ها، با مدیریت در مصرف بتوانیم کشور را ازبحران کم‌آبی به سلامت عبور دهیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه میزان بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری تا هفته گذشته 29 درصد کاهش داشته اما با بارش‌های اخیر این رقم به 17 درصد رسیده است، یادآور شد: میزان بارش‌ها همچنان از متوسط بارندگی سال‌های اخیر کمتر است.

وی با بیان اینکه اصولا خشک‌سالی‌ها یا خشک‌سالی هیدرولوژیکی است و یا خشک‌سالی هواشناسی، اظهار داشت: اگر میزان بارندگی در سال آینده به حد نرمال هم برسد، باز هم دچار خشک‌سالی هیدرولوژیکی هستیم که باید با کمک و مساعدت مردم آن را مدیریت کنیم تا بتوانیم از این چالش به سلامت عبور کنیم.

پایان پیام/.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;