آنچه که باید برای خرید ایزوگام بدانید

همزمان با نزدیک شدن فصل پاییز، یکی از اساسی ترین روش های موجود برای عایق کاری، استفاده از ایزوگام است. این محصول سالیان زیادی است که برای عایق کاری در برابر نفوذ آب، نم و رطوبت در سازه ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. همه ما از مشکلاتی که ناشی از نشت آب به خانه، حمام، سقف و دیوارهاست رنج می بریم، چرا که این مشکلات آسیب های جدی به اتصالات وارد می کنند.، پوسته پوسته شدن دیوارها را موجب می شوند و باعث از بین رفتن بافت داخلی ساختمان می شوند.
به گزارش تاسیسات نیوز، در نتیجه با توجه به نزدیک شدن فصل سرما و احتمال ایجاد واکنش های متغیر آب و هوایی، بهترین زمان است که خانه های خود را در برابر چنین رخدادهایی با قیمت و هزینه های مناسب و ارزان تر عایق سازی و مستحکم کنید. در ادامه این موضوع را بیشتر بررسی می کنیم.
تهیه ایزوگام در زمان مناسب
آگاهی های لازم از کیفیت و قیمت رول ایزوگام برای خرید ایزوگام بسیار ضروری است. یعنی در مرحله اول بایستی این را در نظر بگیرید که هر چقدر برای نصب ایزوگام دقت و توانایی به خرج بدهید؛ اگر عایق بی کیفیت و نامناسب استفاده کنید در واقع وقت خود را هدر داده اید.
یک عایق استاندارد مناسب که هزینه خرید آن هم معقول باشد می تواند تا سالیان متمادی برای شما کار کند. اما عایق ایزوگام بی کیفیت هیچ ضمانتی برای جلوگیری از ایجاد آسیب و خرابی ها و پیامدهای ناشی از آن را ندارد. اشاره ای کوتاه به مشخصات ایزوگام مرغوب می تواند راهگشا باشد.
· رول های ایزوگام باکیفیت ضخامت متناسب دارند.
· رول های ایزوگام باکیفیت حتماً دارای نشان استاندارد هستند.
· ایزوگام باکیفیت، بسته بندی و لیبل داشته و نام شرکت سازنده بر روی هر رول آن ثبت شده است.
· هر رول ایزوگام استاندارد و باکیفیت، حاوی اطلاعات محصول بر روی بدنه است.
بهترین فصل برای ایزوگام
در ابتدا، ذکر یک نکته ضرورت دارد که قیمت ایزوگام ربطی به این که در چه فصلی آن را خریداری کنید، ندارد. یعنی قیمت ایزوگام به مواد سازنده آن، وزن و ضخامت هر رول ایزوگام، نوع آن بر اساس لایه های تشکیل دهنده، میزان هزینه های جانبی شرکت تولید کننده و نوسانات قیمت قیر و پلیمرها و مواردی از این قبیل بستگی دارد. یعنی می توانید در هر فصلی از سال ایزوگام مورد نیاز خود را تهیه کنید ولی دقت داشته باشید که ایزوگام باکیفیت موجود در بازار را خریداری کنید و در فصل مناسب اقدامات لازم برای نصب را انجام دهید.
بهترین فصل برای ایزوگام هم فصل تابستان است. گرمای تابستان همه رطوبت های به جا مانده از بهار و زمستان را خشک می کند و شرایط لازم برای نصب ایزوگام را فراهم می کند. ممکن است در فصل های سرد سال، نیاز و تقاضای بازار در قیمت خرید ایزوگام تاثیراتی بگذارند، پس پیشنهاد می کنیم در زمان و فصل مناسب برای خرید ایزوگام و نصب آن اقدام نمایید.
بهترین ماه برای ایزوگام چیست؟
شرایط لازم برای انجام یک ایزوگام خوب به خشکی بام ها و گرم بودن هوا بستگی دارد. یعنی دمای هوا بایستی بین ۱۰ تا ۳۸ درجه باشد. به این ترتیب ایزوگام به بهترین حالت و طبیعی ترین شکل ممکن نصب شده و می چسبد. همان طور که گفتیم، خشک بودن مهم است، اما سردی هوا در هنگام نصب ایزوگام موجب خشک شدن ایزوگام و شکنندگی آن می شود و ممکن است در هنگام نصب ایزوگام در این شرایط به رول های ایزوگام صدمه وارد شود.
و اما بهترین ماه برای ایزوگام کدام است؟ مناسب ترین ماه ها مرداد، شهریور و مهر هستند که دمای هوا به اوج رسیده و می توان از این فرصت مناسب برای انجام عملیات عایق کاری استفاده کرد.
به یک نکته ضروری دقت داشته باشید که که قبل از خرید ایزوگام حتماً به کیفیت ایزوگام، ماه و زمان توجه داشته باشید تا بتوانید هم بیشترین و بهترین استفاده را از ایزوگام داشته باشید و هم ایزوگام مورد نیاز خود را به قیمت روز و مناسب خریداری کرده و راضی باشید.
قیمت خرید ایزوگام
در طی سال جاری قیمت خرید ایزوگام به صورت مداوم بر اثر تغییراتی که در قیمت ارز و قیر رخ می دهد افزایش داشته است. برای پاسخ به سوال هر رول ایزوگام چند متر است و قیمت ایزوگام چند است، تولید کننده ها و کارشناسان عایق های رطوبتی وارد میدان شده اند.  این شرکت ها به عوامل مهم و تاثیرگذار در قیمت ایزوگام توجه داشته و تلاش می کنند تا مصرف کننده بتواند با بهترین قیمت و کیفیت درجه یک، ایزوگام مورد نیاز خود را تهیه کند.
یک بار دیگر یادآور می شویم که قیمت هر متر ایزوگام تحت تاثیر متغیرهای مختلفی از جمله تغییرات قیمت مواد اولیه و هزینه های حمل و نقل قرار می گیرد. خرید مستقیم از کارخانه و اطمینان از برند تولید کننده می تواند تا اندازه زیادی در خرید ایزوگام ارزان قیمت و باکیفیت شما را یاری دهد.
کلام آخر
در این مقاله تلاش کردیم به نکات مهم و موثر در قیمت ایزوگام، بهترین فصل و ماه برای خرید و نصب عایق رطوبتی ایزوگام و مواردی که بایستی در هنگام خرید ایزوگام باکیفیت به آن ها توجه کنید، اشاراتی کردیم. به این ترتیب می توانید شرایط خرید ایزوگام قیمت مناسب را قبل از این که ایزوگام گران شود را برای خود مهیا کنید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;