تحول در تاسیسات ساختمانی، برای اولین بار در کشور

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان از تولید عایق‌های پلیمری رطوبتی برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: این فناوری جایگزین عایق‌های پایه قیری و ایزوگام شده است. ویژگی منحصر بفرد آن استحکام و خواص مکانیکی فوق العاده با چسبندگی ایده آل به سطوح بتنی- آهنی و…است.
به گزارش تاسیسات نیوز، عبدالرضا میرمحسنی نمین مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان  با اشاره به اینکه این شرکت یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاهی است، اظهار کرد: این شرکت دانش‌بنیان بعد از سال‌ها تحقیق و پژوهش به دانش فنی تولید انواع مختلفی از محصولات پلیمری دست یافته است.
وی تصریح کرد: فرمولاسیون و فرآیند تولید کالاهای مختلف از این مواد معمولا بصورت انحصاری توسط کمپانی‌های خاص در جهان انجام می‌گیرد. این شرکت در حوزه واحد کفپوش‌های یکپارچه پایه اپوکسی- پلی اورتان و پلی آکریلات، واحد عایق ها و ایزولاسیون، واحد چسب رزین و بتونه و واحد شوینده های اپوکسی بدون آب محصولاتی را تولید می کند.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان از تولید عایق‌های پلیمری رطوبتی برای اولین بار در کشور خبر داد و افزود: این فناوری جایگزین عایق‌های پایه قیری شده است. ویژگی منحصر بفرد ایزوپل دارای استحکام و خواص مکانیکی فوق العاده با چسبندگی ایده آل به سطوح بتنی- آهنی و…است. می‌توان گفت؛ ایزوپل محصولی است برای نیاز بشر امروز تهیه و با کارآیی فوق العاده خود یک عایق رطوبتی مطمئن و مستحکم را فراهم می سازد. اگر بخواهیم به دو ویژگی منحصر بفرد این محصول نسبت به نمونه‌های مشابه دیگر اشاره کنیم می توان به استحکام و مقاومت بسیار زیاد در مقابل نیروهای کشیدگی، چسبندگی فوق العاده و انعطاف پذیری ۳۶۰ درجه ای را در نظر گرفت.
محسنی‌نمین ادامه داد: تولیدکننده رزین‌های با خاص و کمپوزیت هستیم. در حاضر به دلیل رکود در بازار نیاز به این محصول نسبت به فناوری‌های جدید پایین است. همچنین مردم ایران سنتی هستند علیرغم اینکه محصولات با فناوری و کیفیت بالا در اختیارشان قرار می‌گیرد اما باز هم به دنبال محصولات سنتی هستند.
وی با بیان اینکه رونق بازار محصولات دانش‌بنیان نیاز به بازاریابی و تبلیغات از سوی مسئولان دارد، گفت: متاسفانه هزینه تبلیغات در کشور به قدری بالاست که شرکت‌های کوچک دانش‌بنیان توانایی آن را ندارند، بنابراین به دلیل نبود بازار از ادامه فعالیت سرباز می‌زنند.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان طرح توسعه فیزیکی و صادرات محصولات به کشور های ترکیه، آذربایجان و عراق را از جمله برنامه‌های این شرکت در سال‌جاری عنوان کرد و گفت: در حال حاضر صادرات محدودی به برخی از کشور داریم به طوریکه قرارداد ۴ میلیون دلاری با آذربایجان قبل از کرونا منعقد کردیم ولی هنوز عملیاتی نشده است.
میرمحسنی نمین افزود: این عایق‌ها با دانش بومی بوده است. طی چهار سال گذشته از عایق‌های پلیمری در برخی از جاها استفاده شده است به طوری که بیش از ۱۰۰ هزار متر مربع اجرا شده است، بنابراین استفاده این عایق‌ها نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۱ نفر در این شرکت مشغول به کار هستند، گفت: اخذ مالیات ۹ درصدی و دارایی ۳۵ درصدی، پرداخت بیمه کمر شرکت‌های تولید را شکسته است چرا که شرکت‌های کوچک توان پرداخت را ندارند این در حالیست که شرکت‌های های‌تک دنیا که ۵۰ تا ۶۰ درصد درآمد دارند به طورکلی از مالیات معاف هستند.
منبع ایسکانیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;