LED های تولیدکننده برق

به گزارش تاسیسات نیوز، فکر می کنید بتوانید روزی تلفن همراه خودتان را با نور محیط شارژ کنید. شرکت هایی مثل کیوسرای ژاپن این را محقق ساخته اند. دانشمندان دانشگاه ایلی نویز چراغ های LED چندمنظوره ای ساخته اند که نور را جذب و آن را به برق تبدیل می کند.

 

 

 

ردیف های LED شامل میله های نانوی بسیار ریز هستند که روی یک لایه نازک از سه نوع ماده نیمه رسانا چیده می شوند و قطر آن کمتر از 5 نانومتر است. یکی از این مواد نور مرئی را منتشر و جذب می کنند، در حالی که دو ماده دیگر نحوه جریان الکترون را تسهیل می کند. این ترکیب توانایی انتشار، حس کردن و پاسخ به نور مرئی را به LED ها می دهد.

 

 

 

آنها این کار را همزمان با انتقال سریع بین حالت انتشار و حالت تشخیص انجام می دهند. این تغییر بسیار سریع یعنی سه برابر سریع تر از نوسازی صفحه نمایش استاندارد رخ می دهد که برای چشم انسان قابل درک نیست.

 

 

 

پس از تشخیص نور این چراغ ها همانند یک پیل خورشیدی عمل کرده و آن را با تاثیر فوتولوتاییک جذب می کنند. از آنجایی که ردیف چراغ ها می توانند برای واکنش به سیگنال های نور برنامه ریزی شوند، می توانند برای ایجاد صفحات نمایشی تعاملی استفاده شوند که اشیاء را تشخیص می دهند یا به اشاراتی مثل یک موج، نزدیک شدن انگشت یا یک قلم لیزری پاسخ می دهند.

 

 

 

 

این چراغ ها بسته بهنور محیط می توانند به صورت خودکار روشنایی خود را تنظیم کنند. این شبیه بعضی لپ تاپ ها و تلفن های همراه هستند که وقتی اتاق روشن تار باشند به صورت خودکار مات می شوند.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;