معادله جمع دو وزارت نیرو و نفت مساوی با صادرات هر چه بیشتر برق است

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از شانا اگر وزارت نیرو و وزارت نفت به توافق برسند شاهد صادرات برق بصورت بسیار موثرتر خواهیم بود.

نایب رئیس هیئت مدیره سندیکای برق در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: صادرات برق به عنوان یک راهبرد در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی و دوری از خام فروشی همسو با سیاستهای دولت در اولویت برنامه های بخش خصوصی قرار دارد.
علی بخشی افزود: با وجود تمام چالشهای موجود در صنعت برق آمادگی داریم تا در صادرات برق مشارکت کنیم اما مقررات و قوانین و برخی اختلاف نظرهای مانع از تحقق این امر شده است و هنوز بخش خصوصی اجازه صادرات برق را ندارد و ما بارها اعلام کرده ایم که می توانیم با توجه به قابلیتهای موجود، به شکل بهتری اقدام به بازاریابی و صادرات برق کنیم.
وی ادامه داد: در صورت همکاری و تعامل وزارتخانه های نفت و نیرو و یک برنامه ریزی کلان و جامع، بخش خصوصی واقعی می تواند در صادرات برق نقش آفرین باشد و امید است که این دو وزارتخانه هر چه زودتر به تفاهم برسند.
بخشی با بیان این که ظرفیتهای مناسبی برای صادرات برق به کشورهای همسایه وجود دارد، گفت: پارسال حدود یک میلیارد دلار صادرات خدمات فنی و مهندسی به عراق داشتیم و اعضای سندیکا آمادگی دارند تا در بازار کشورهای منطقه حضور فعالتری داشته باشند.
نایب رئیس هیئت مدیره سندیکای برق اظهار کرد: افزون بر قابلیتهای بخش خصوصی برای صادرات برق، افزایش صادرات تجهیزات و کالاهای تولیدی در صنعت برق ایران نیز می تواند اقتصاد کشور را متحول کند و در این مسیر در صورت حمایت دولت می توانیم در بازارهای بین المللی حضوری فعالتر داشته باشیم.
وی ادامه داد: نیازمند حمایت نظام بانکی کشور برای حضور در بازارهای بین المللی هستیم و در صورتی که وزارت نیرو و بانکها از بخش خصوصی حمایت کنند صنعتگران ایرانی فعال در صنعت برق می توانند با قدرت بیشتری با رقبای خارجی خود در کشورهای منطقه رقابت کنند.

 

پایان خبر/

برقصادراتعلی بخشینفتوزارت نفتوزارت نیرو
Comments (0)
Add Comment