رونمایی از اولین شناسنامه فنی ملکی ساختمان

 به گزارش تاسیسات نیوز، آیین رونمایی از اولین شناسنامه فنی ملکی ساختمان استان اصفهان و بهره‌برداری از پروژه ۱۴۴ واحدی آرمان ۶ و ۷ و پروژه ۸۰ واحدی نیایش، با حضور علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، امیر زاغیان سرپرست معاونت مسکن و ساختمان، عمار شهیر سرپرست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان رئیس و اعضای هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان و اعضای قرارگاه مسکن استان اصفهان برگزار شد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با اشاره به افزایش کیفیت ساخت پروژه‌های این شرکت در این مراسم اظهار کرد: این موضوع نشان دهنده این است که شرکت جهاد خانه سازی، از انبوه سازی صرف خارج شده و این تغییر مثبت مشهود است. امیدواریم در آینده نیز به سمت ساخت ساختمان‌های پایدار و سبز پیش بروند.
احمد بناکار در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به شناسنامه فنی و ملکی ساختمان گفت: این شناسنامه مجموعه‌ای از ضوابط فنی و نحوه رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرسازی است که تمامی سازندگان، ناظرین و طراحان موظف به رعایت آن هستند که توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان صادر و در اختیار مالک قرار می‌گیرد.
وی افزود: مراجع صدور پروانه طبق قانون موظف هستند برای صدور پایان کار شناسنامه فنی ملکی ساختمان را درخواست کنند تا بر اساس آن نسبت به صدور پایان کار و مجوز بهره برداری اقدام کنند. همچنین در تمامی نقل و انتقالات بایستی شناسنامه فنی ملکی ساختمان به بهره برداران اصلی ساختمان ارائه تا از کیفیت ساخت آن مجموعه آگاه شوند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان گفت: این مهم تا کنون برای ساختمان‌های اصفهان انجام نشده بود اما برای اولین بار و برای این پروژه این شناسنامه صادر شد. طبیعتا اگر در ساختمانی از مصالح استاندارد، نیروهای آموزش دیده و فنی استفاده و یا تمامی قوانین مقررات ملی ساختمان در آن اجرایی نشده باشد، مشمول دریافت این شناسنامه نمی‌شوند.
بناکار اضافه کرد: امیدواریم در آینده نزدیک قیمت مجموعه‌هایی که دارای این شناسنامه هستند متفاوت شود و همچنین امیدواریم شاهد ساخت ساختمان‌های سبز باشیم.
بابک حاجی احمدی مدیرعامل شرکت جهاد خانه سازی نیز در این مراسم اظهار کرد: سعی ما این بوده که تمام استانداردها و مقررات ملی و تمامی ویژگی‌های ساختمانی مناسب را برای این پروژه و پروژه های مشابه اجرایی کنیم.
وی با اشاره به دیدار اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان به موضوعاتی نظیر استحکام، زیبایی، استفاده از مصالح خوب، سازگاری با محیط و حداکثر صرفه جویی اشاره داشتند و این موارد را جزو الزامات یک ساختمان بیان کردند. ما نیز تلاش کردیم با استفاده از این منویات معظم له پروژه‌های خود را اجرایی کنیم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;